Polacy w czołówce "społecznych" w sieci

 
Mapa użytkowników portali społęcznościowychhttp://ec.europa.eu

Polacy wśród europejskich liderów w użytkowaniu portali społecznościowych – prawie dwie trzecie polskich internautów ma konto na Facebooku, Twitterze czy NK. Jesteśmy za to bardziej nieufni w kwestii zakupów online i umieszczania zdjęć w sieci – wynika z danych Eurobarometru.

Najwięcej fanów portale społecznościowe mają na Węgrzech (gdzie korzysta z nich 80 procent użytkowników internetu), Litwie (73 procent), Malcie (71 procent), w Irlandii (68 procent), na Cyprze i Słowacji (po 66 procent) oraz w Polsce i Danii (po 63 procent).

Najmniej chętnie dzielą się ze światem informacjami i linkami Niemcy – tylko 37 procent korzysta z portali społecznościowych. Unijna średnia wynosi 52 procent.

Średnio boimy się o dane

Prawie połowa (48 procent) Polaków obawia się, że dane, które umieszczają w sieci, zostaną niewłaściwie wykorzystane. Ten strach podziela aż 71 procent Bułgarów i Portugalczyków. Najbardziej ufni - czy wręcz beztroscy - są Szwedzi. Tam o swoje dane obawia się tylko 21 procent użytkowników internetu.

Jak zauważa Eurobarometr, kraje, których mieszkańcy najchętniej logują się na Facebooka, najmniej chętnie robią zakupy w sieci i odwrotnie – regularni klienci E-baya czy Amazona rzadziej tweetują. Polacy (56 procent) są poniżej unijnej średniej (60 procent).

Zdjęcia pokazujemy niechętnie

Choć z Facebooka czy NK korzystamy chętnie i często, w kwestii dzielenia się zdjęciami w sieci jesteśmy już bardziej wstrzemięźliwi. Tylko 40 procent polskich internautów korzysta z portali w rodzaju Fotki czy Flicra. To mieszkańcy południa Europy oraz krajów bałtyckich najchętniej pokazują w internecie swoje zdjęcia (Bułgaria i Litwa po 59 procent). Najbardziej wstrzemięźliwi są znów Niemcy.

Źródło: tvn24.pl

Źródło zdjęcia głównego: http://ec.europa.eu