Klienci domów publicznych mają pomóc w walce z handlem ludźmi. Czeskie ministerstwo spraw wewnętrznych podjęło w kampanię informacyjną, której celem jest walka z handlem żywym towarem.
Do akcji włączyły się również organizacje pozarządowe. Akcja o haśle "nie bój się za nią tego powiedzieć" skierowana jest do korzystających z domów publicznych.
Klient, w ramach kampanii, powinien rozpoznawać między prostytutkami ofiary przemocy i handlu ludźmi. Są mu udostępniane informacje, jak w takiej sytuacji się zachować i reagować.
- Kampania ma w skali całej Europy charakter wyjątkowy, bowiem ukierunkowano ją na klientów prostytutek - powiedziała na konferencji prasowej Lucie Sladkova, kierowniczka czeskiej misji Międzynarodowej Organizacji do Spraw Migracji (MOI) - Celem jest powiedzieć, że handel ludźmi istnieje także w Republice Czeskiej. Nie moralizujemy i nie mówimy "nie powinniście tego robić", ale powiedzcie to za nią, ona tego powiedzieć nie może - zaznaczyła.
W ramach akcji na billboardach i ulotkach przedstawione zostaną numery telefonów kontaktowych i adresy witryn internetowych służących anonimowemu zgłaszaniu danych o ofiarach przymusowej prostytucji. Materiały propagandowe mają także wersje obcojęzyczne - angielską i niemiecką. Spowodowane jest to tym, że dużą częścią klientów czeskich domów publicznych są cudzoziemcy.
Pracownicy organizacji pozarządowych pełnić będą przy telefonach kontaktowych 24-godzinne dyżury.
Koszt kampanii ma wynieść 700 tysięcy koron i potrwa do 15 stycznia 2008 roku.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24