- Wiele dodatkowych aplikacji serwisu społecznościowego Facebook, takich jak Farmville, przekazuje dane użytkowników firmom reklamowym - pisze "Wall Street Jounral". Rzecznik prasowy Facebook'a zapewnia, że firma ma zamiar "drastycznie zmniejszyć" ilość informacji wysyłanych na zewnątrz przez aplikacje.
Liczne dodatkowe programy, instalowane przez użytkowników popularnego serwisu społecznościowego, pobierały ich numer identyfikacyjny i przekazywały go do firm zajmujących się marketingiem internetowym. Jak podaje "WSJ", dotyczy to wszystkich 10 najpopularniejszych programów na Facebooku.
25 firm
Trzy aplikacje dodatkowo przesyłały do firm zewnętrznych informacje o gronie znajomych osób korzystających z owych aplikacji. Dane były zbierane przez 25 firm reklamowych i firm zajmujących się budowaniem profili osób, dzięki szpiegowaniu ich aktywności w internecie.
Dla firm reklamowych to wartościowe informacje, ponieważ mogą w ten sposób obserwować aktywność użytkowników Facebooka i budować specjalne oferty reklamowe dostosowane do ich zainteresowań. Problem dotyczy zwłaszcza osób, które nie zablokują możliwości obserwowania ich profilu, przez osoby nie będące ich znajomymi.
Źródło: Guardian
Źródło zdjęcia głównego: facebook.pl