Z 955 mln kont użytkowników na Facebooku aż 83 mln są fałszywe. To łącznie 8,7 proc. wszystkich profili. Wśród nich przeważają te, dotyczące prywatnych firm, te założone po raz drugi przez użytkowników i te, należące do zwierząt. Okazuje się też, że 80 proc. "kliknięć" w reklamy na portalu trafia w próżnie.
Facebook zbliżający się do liczby miliarda kont przez ostatnie miesiące śledził aktywność swoich użytkowników.
Okazuje się, że liczba realnych wynosi więc nieco ponad 870 mln. Reszta to konta "martwe", czyli po prostu nieużywane, konta rzekomo założone przez zwierzęta (głównie psy) lub takie, które działają na zasadzie "spamu". Te ostatnie są przez Facebooka określane mianem "niepożądanych" i wynoszą 1,5 proc. wszystkich (ok. 14 mln).
Reklama na FB to mit
Dane dotyczące fałszywych kont są ciosem w internetowego giganta, który kilka miesięcy temu debiutował na giełdzie. Badania jednej z firm informatycznych dowiodły bowiem, że aż 80 proc. "klików" w portalu pochodzi z tego 1,5 proc. kont, które dzięki "polubieniu" reklamowanych na Facebooku produktów same stają się łatwiejsze do znalezienia przez użytkowników.
W lipcu jeden z dziennikarzy BBC, Rory Cellan-Jones, przeprowadził eksperyment. Założył nieistniejącą firmę VirtualBagel i zaczął śledzić, skąd "napływają" fani jego wytworu. Okazało się, że w ogromnej większości są to konta założone na Bliskim Wschodzie i Azji Wschodniej.
Jednym z "fanów" wirtualnego rogalika okazał się na przykład piłkarz Realu Madryt - Ronaldo. Ale nie Cristiano, a Ahmed i nie Portugalczyk, a Egipcjanin.
BBC sprawdziło. Nikt taki na ławce Jose Mourinho nie siedzi.
Autor: adso//mat / Źródło: bbc.co.uk