Od Wartostrady aż do alei Niepodległości - taki nowy odcinek drogi rowerowej wzdłuż I ramy komunikacyjnej Poznania zyskają rowerzyści. Jej budowa już trwa, ale miasto właśnie ogłosiło, że wybuduje dłuższy fragment niż planowano.
Ciąg ulic Solna, Wolnica, Małe Garbary i Estkowskiego to dwupasmowe arterie stanowiące północną część I ramy komunikacyjnej Poznania, czyli "obwodnicy" wokół centrum miasta. Dotychczas rowerzyści musieli tu poruszać się po ulicy, co nie było dla nich ani wygodne, ani nie dawało im poczucia bezpieczeństwa. Teraz się to zmieni.
"Zostanie domknięta rowerowa obwodnica centrum"
W czerwcu ruszyły pierwsze prace związane z budową drogi rowerowej po północnej stronie jezdni ulic Estkowskiego, Małe Garbary i Wolnica do skrzyżowania z ulicą Działową.
Urząd miasta właśnie poinformował, że ten sam wykonawca zrealizuje także dalszy odcinek trasy wzdłuż ulicy Solnej – do ulicy Kulasa.
- Miasto zdecydowało się skorzystać z prawa opcji, które zostało uwzględnione w postępowaniu przetargowym. Oznacza to rozszerzenie zadania o odcinek między ul. Działową a przejazdem przez ulicę Solną łączącym ulice Kulasa i Kościuszki - przekazał Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
"Połączenie zyskają kolejne trasy z Programu Rowerowego Miasta Poznania i zostanie domknięta rowerowa obwodnica centrum" - cieszy się stowarzyszenie Rowerowy Poznań.
Jak podkreśla, budowa drogi dla rowerów po północnej stronie Starego Miasta ułatwi dojazd do centrum od strony Sołacza, Winograd, Piątkowa i Naramowic.
Prace trwają od czerwca
Obecnie prace prowadzone są na odcinku pomiędzy mostem Bolesława Chrobrego a ulicą Działową. Na ulicy Estkowskiego, czyli w rejonie zjazdu na Wartostradę, ułożone zostały już krawężniki oraz podbudowa pod docelową nawierzchnię drogi rowerowej. Pierwsze krawężniki pojawiły się także na ul. Garbary od strony Cytadeli.
Najwięcej robót toczy się na skrzyżowaniu ulic Estkowskiego, Garbary i Małe Garbary. Część pasów jest wyłączona z ruchu, częściowo niedostępne są także chodniki i przejścia dla pieszych. Układane jest tam już okablowanie sygnalizacji świetlnej.
W trakcie budowy drogi rowerowej zmieni się m.in. geometria skrzyżowań, które będą przecinać nową drogę oraz przebieg chodnika. Zbudowane bądź przebudowane zostaną przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych. Wzdłuż nowej drogi rowerowej pojawią się ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe. W rejonie skrzyżowania ulic Wolnica i Św. Wojciech zaprojektowano instalację systemu służącego do zliczania rowerów poruszających się po nowej drodze. Wykonawca przeprowadzi też prace związane z odwodnieniem pasa drogowego, przebuduje istniejące oświetlenie, sygnalizację świetlną, przesunie słupy trakcyjne, zajmie się również nasadzeniami roślin.
Źródło: TVN24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Poznańskie Inwestycje Miejskie