Od 1974 r. pracowali w siedzibie, która miała być tymczasowa. Ta prowizorka przetrwała 42 lata. Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu przeprowadza się właśnie do nowej siedziby. Stary budynek stwarzał zagrożenie dla ludzi, którzy w nim przebywali. Nie spełniał wymagań odporności pożarowej, a w elewacji znajdował się azbest.
Wielka i długo oczekiwana przeprowadzka rusza w środę. Nowy budynek Zarządu znajduje się po drugiej stronie ulicy Wilczak, pod numerem 17. Przenosiny odbywać się będą po godzinach pracy urzędników i nie mają mieć większego wpływu na funkcjonowanie ZDM.
- Przeprowadzka jest dużym wyzwaniem logistycznym i dlatego jest szczegółowo zaplanowana. Poza codzienną pracą Zarządu trwa obecnie porządkowanie i archiwizowanie dokumentów. W tych dniach, z przyczyn technicznych, może być utrudniony kontakt z pracownikami ZDM. Dlatego prosimy wszystkich, którzy przyjadą załatwić sprawy lub będą telefonowali o wyrozumiałość - informuje Agata Kaniewska, rzecznik prasowa ZDM.
Od poniedziałku w nowej siedzibie
Od poniedziałku 14 listopada Zarząd Dróg Miejskich powinien już normalnie funkcjonować pod nowym adresem. Wyjątkiem jest punkt kasowy, który będzie tego dnia nieczynny. Do nowego budynku przeniesie się także Wydział Budowy i Utrzymania Dróg, który do tej pory znajdował się w baraku przy ul. Gdyńskiej 46/50.
W wyniku przeprowadzki zmieni się adres siedziby Zarządu. Niezmienne pozostaną numery telefonów oraz maile.
Prowizorka na lata
Dotychczasowa siedziba Zarządu Dróg Miejskich przy ul. Wilczak 16 miała charakter tymczasowy. Drogowcy wprowadzili się do niej w 1974 roku. Ta "chwilowość" trwa więc aż 42 lata.
Stan budynku dziś jest katastrofalny. Obiekt ma częściowo drewnianą konstrukcję, a w płytach, z których wykonano ściany, znajduje się azbest. To nie był jednak jedyny poważny problem. Wymiany wymagała praktycznie cała elektryka w budynku a ściany są zawilgotniałe. Kontrole przeciwpożarowe wykazały, że obiekt stwarza zagrożenie dla ludzi, którzy w nim przebywają. Zgodnie z przeprowadzonymi ekspertyzami budynek nie spełnia wymagań odporności pożarowej.
- Zły stan budynku co roku powodował konieczność prowadzenia prac remontowych oraz zabezpieczających. Ich koszt mógłby dochodzić do 250 tysięcy złotych rocznie - podaje Kaniewska.
Inny świat
Miesięczny czynsz kosztować będzie ZDM 95 tys. zł miesięcznie przez okres 10 lat. Jego użytkowanie będzie blisko cztery razy droższe niż z dotychczasowej siedziby. Polepszy się jednak zdecydowanie komfort obsługi klientów jak i pracy urzędników.
- W nowej siedzibie przygotowano specjalne miejsce obsługi interesantów z kącikiem dla dzieci. W jednym miejscu będzie można złożyć pismo i porozmawiać z merytorycznym pracownikiem o swojej sprawie. Miejsce to będzie przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Winda umożliwi im przemieszczanie się pomiędzy kondygnacjami. Duża sala konferencyjna pozwoli na organizację spotkań z mieszkańcami i radami osiedli. Przy nowej siedzibie będzie też, dedykowany tylko dla klientów, parking samochodowy i rowerowy - wymienia Kaniewska.
Autor: FC / Źródło: TVN 24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: Google Street View