W poniedziałek zakład w Ostrowie Wielkopolskim opuszczą dwie pierwsze lokomotywy z serii EU07, które zostały poddane gruntowej modernizacji. Są to jedne z najpopularniejszych uniwersalnych lokomotyw w Polsce.
- Z ostrowskiego zakładu wyjechały pierwsze nowoczesne pojazdy nowego standardu konstrukcyjnego. Będzie je można eksploatować przynajmniej przez następnych kilkanaście lat - chwali się Mariusz Przybylski, rzecznik PKP Cargo.
Bogate wnętrze
Stare lokomotywy typu EU07 to jedne z najpopularniejszych tego typu maszyn w Polsce. Jest ich na polskich torach ponad 500. Po modernizacji zyskają one jednak zupełnie nową jakość.
W odnowionych maszynach przebudowano kabinę maszynisty. - Pojawił się w niej ergonomiczny pulpit, klimatyzacja, nowe fotele, została też poprawiona izolacja cieplna i akustyczna. Ponadto znalazły się też nowe szafy wysokiego i niskiego napięcia, nowe instalacje elektryczne i silniki trakcyjne. Motorniczym służyć też będą nowoczesny radiotelefon oraz prędkościomierz z rejestratorem zdarzeń - zachwala Przybylski.
Drugie życie zakładu
Historia zakładu w Ostrowie Wielkopolskim, który jeszcze niedawno bliski był upadłości, to przykład udanej restrukturyzacji w PKP Cargo. Jeszcze kilka lat temu firma zajmowała się głównie remontami wagonów i podstawowymi naprawami lokomotyw. Kiedy skala tych napraw zmalała, firma postawiła na specjalizację. Pracownicy spółki poszerzyli swoje kompetencje i ofertę usług, w której znalazła się m.in. naprawa główna i modernizacja lokomotyw elektrycznych.
Praca na następne lata
Rocznie zakład przeprowadza remonty i modernizację ok. 60 lokomotyw. Dwie już gotowe, zasilą zakład Wielkopolski i Południowy. Kolejne cztery lokomotywy z tej serii po gruntownej przebudowie opuszczą zakład w Ostrowie Wielkopolskim w grudniu tego roku oraz styczniu 2013 roku.
Uroczyste przekazanie lokomotyw jest połączone z wręczeniem Spółce certyfikatu jakości.
Autor: kk//kv/k / Źródło: TVN 24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: PKP Cargo