Demontażem sieci trakcyjnej i przystanków zaczął się wielki remont na rondzie Kaponiera w Poznaniu. Wykonawcy na przebudowę mają czas do końca 2013 roku.
Jak dokładnie będzie wyglądać wielka przebudowa?
- Prace na rondzie zaczynają się od usunięcia trakcji tramwajowej, demontażu przystanków tramwajowych oraz przygotowywaniu do głównych prac remontowych - mówi w rozmowie z tvn24.pl Tomas Libich, p.o dyrektora ZDM. - Dalej będą wykonywane przebudowa konstrukcji wsporczej od ulicy Bukowskiej do mostu Teatralnego i remont podziemnego przejścia pod rondem, gdzie będą nowoczesne ruchome schody oraz winda - wymienia Libich.
Wyremontowane zostaną tory i ulica Roosevelta, na odcinku od Dąbrowskiego do Bukowskiej. Powstanie stacja przesiadkowa PST - Kaponiera. Przystanek będzie mieścić się między Mostem Teatralnym, a Uniwersyteckim.
Remont za 210 milionów
W pierwszym etapie przebudowy, który został zakończony przed Euro 2012, wykonano roboty budowlane od mostu Dworcowego do ulicy Bukowskiej. Drugi etap przebudowy ronda Kaponiera jest konieczny ze względu na potrzeby komunikacyjne miasta - powstanie połączenie nowej trasy PST z dworcem PKP, poprawi się stan ważnego ronda.
Inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej. Wysokość dotacji zabezpieczonej na "Liście projektów indywidualnych POIiŚ" wynosi 55,78 mln zł. Całkowity koszt inwestycji to 210 mln złotych.
Wykonawcą jest konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain (lider), Aprivia, Hydrobudowa Polska i Przedsiębiorstwo Robót Górniczych Metro.
Więcej na temat funkcjonowania komunikacji w czasie przebudowy Ronda Kaponiera znajdziesz we wcześniejszym artykule na tvn24.pl.
Autor: mw/mz / Źródło: TVN24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: facebook.pl/mpkpoznan | K.Lesińska