25 linii tramwajowych i autobusowych zmieni w Poznaniu trasy od następnego poniedziałku. Także kierowcy będą musieli korzystać z objazdów. Wszystko przez remont mostu Teatralnego w Poznaniu.
Zmiany dotyczą 12 linii tramwajowych. Linie 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 13, 16 i 17 pojadą objazdami, a kursowanie "jedenastki" zostanie zawieszone. Uruchomione zostaną również linie dodatkowe 20, 23 i 28. Objazdem pojedzie także nocny autobus za tramwaj T21. Trasy zmienią także autobusy dzienne 63 i 69 oraz linie nocne 234, 235, 236, 239 i 246.
Trzy pętle widmo
Naprawy spowodują wyłączenie pętli tramwajowych: Połabska, Piątkowska i Wilczak. Dlatego do ruchu włączone zostaną autobusy „Za tramwaj” T2, T4 i T9, które mają dowozić pasażerów z Sołacza, Winiar i Winograd do przystanków Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.
Remont rozpocznie się 23 września i obejmie wymianę wszystkich elementów torowiska od wjazdu na trasę PST do ul. Fredry. - Szacunkowy koszt prac to 16,5 mln zł - informuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy ZTM Poznań.
Roosevelta nie dla kierowców
Na utrudnienia muszą przygotować się także kierowcy.
Wyłączone z ruchu zostanie skrzyżowanie ulic Roosevelta – Dąbrowskiego – most Teatralny oraz ulica Roosevelta na odcinku od ulicy Poznańskiej do ulicy Dąbrowskiego. Zamknięcie skrzyżowania oznacza objazdy. Zostały one wyznaczone ulicami Poznańską i Mickiewicza do skrzyżowania z ulicą Dąbrowskiego.
Uwaga na światła
Na skrzyżowaniu ulic Poznańskiej, Mickiewicza i Jeżyckiej zostaną wydzielone dwa pasy do skrętu w lewo w ulicę Mickiewicza. Kierowcy korzystający z objazdu będą mogli wjechać w ulicę Mickiewicza dwoma pasami ruchu. Wprowadzone zostaną też zmiany w oprogramowaniu sygnalizacji świetlnej.
Na ulicy Mickiewicza obowiązywać będzie natomiast odwrócony kierunek ruchu. Kierowcy będą poruszać się od ulicy Poznańskiej w stronę ulicy Dąbrowskiego. Będą mieli do dyspozycji oba pasy ruchu. Na czas remontu z ulicy Mickiewicza zniknie postój taksówek oraz kontrapas rowerowy.
Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu nastąpi w niedzielę, 22 września około godziny 22.00. Prace mają potrwać do końca listopada.
Remont po 18 latach
Według Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu remont torowiska, mimo nieszczęśliwego terminu zbiegającego się z remontem Ronda Kaponiera jest niezbędny. – Dłuższa eksploatacja jest niemożliwa z uwagi na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa przejazdu tramwajów – informuje ZTM Poznań.
Ostatnia kompleksowa modernizacja tego torowiska została przeprowadzona w 1995 roku.
Autor: mm, fc/par / Źródło: TVN24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: Wikipedia (CC BY-SA 3.0) | Radomil