"Dzień dobry, oto nowe logo Centrum Kultury ZAMEK!" - taki wpis widnieje od wtorku na facebookowym profilu Centrum Kultury ZAMEK. Trwa też dyskusja o projekcie.
Już od pierwszych chwil trwa też spór - jedni chwalą, inni dziwią się prostemu, minimalistycznemu znakowi zaprojektowanemu przez krakowskie studio Motor. - Myślę ze poznańskie "studia" też mogłyby wymyślić coś równie "pomysłowego". A ciekawych agencji i ich ciekawych pomysłów nam nie brakuje – pisze Paulina. Z kolei Paweł pisze: - Nie wiem dlaczego, ale kojarzy mi to się z parkingiem leśnym.
Wśród głosów niezadowolenia przebijają się też pozytywne opinie: - Pojemna prostota, wg mnie jest ok – pisze Agnieszka.
Motywy przewodnie
- Wyszłam od motywu sygnetu. Chciałam uchwycić części architektury zamku. Ogród różany, wieża. Logo jest żywe, a nie przygnębiające, ponieważ zamek jest miejscem otwartym - tłumaczy swój pomysł Natalia Bilska ze studia Motor.
Jak dodaje, proste logo daje większe możliwości jego użycia i w tym tkwi jego urok.
Logo to kwestia gustu
Logo Zamku zostało wybrane w dwuetapowym konkursie. W
pierwszym swoje portfolio przesłało 40 agencji i artystów. Jury wybrało 6 z nich i zaprosiło do projektowania. - Uważamy, że dobre logo Zamku powinno być proste tak, aby każde dziecko potrafiło je narysować. Powinno też odnosić się do bryły zamku i wpisywać się w formę jego działalności – mówi w rozowie z TVN24, Joanna Przygońska z CK ZAMEK.
Autor: mw/roody / Źródło: TVN 24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: CK ZAMEK