|

Zamiast "nadrabiania". Czym naprawdę powinniśmy się zająć, gdy wrócimy do szkoły

ABC dla ministra Czarnka (ilustracja: Antonina Długosińska)
ABC dla ministra Czarnka (ilustracja: Antonina Długosińska)
Źródło: Ilustracja: Antonina Długosińska
"A" jak akceptacja, "b" jak bliskość, "c" jak ciekawość, a dalej? - Na pewno nie "n" jak "nadrabianie" - mówią nam uczniowie, rodzice i nauczyciele. Z ich propozycji słów ważnych w edukacji stworzyliśmy alfabet szkolnych priorytetów dla ministra Przemysława Czarnka. Wszyscy uczniowie mają wrócić do stacjonarnej nauki 29 maja.Artykuł dostępny w subskrypcji

- My jesteśmy w Polsce, mówimy po polsku, myślimy po polsku i mówimy o tym, że musimy nadrabiać zaległości, które na pewno powstały w toku nauki zdalnej - mówił w połowie kwietnia w programie “Jeden na jeden” w TVN24 minister edukacji Przemysław Czarnek. Dziennikarka pytała go, czy nie uważa, że wzorem innych państw, nie powinniśmy również w Polsce odpuścić sobie szkolne "nadrabianie", bo ta perspektywa dodatkowo stresuje i tak już straumatyzowanych uczniów.

Czytaj także: