Zakupy w sieci zrobiło, choć raz, już ponad 70 proc. osób korzystających w Polsce z internetu. Co ciekawe, najczęściej dokonujemy ich w czasie pracy - pisze "Rzeczpospolita".
Z cytowanych przez gazetę danych systemu płatności internetowych PayByNet wynika, że w 2012 r. średnio najpopularniejszym dniem tygodnia na finalizowanie transakcji był poniedziałek, z 17,5-proc. udziałem w liczbie transakcji.
Zdecydowanie mniej finalizowanych jest w weekend - udział soboty to jedynie 8,2 proc.
Bez zakupów podczas przerwy na posiłek
Zakupy w e-sklepach najczęściej robione są w godzinach pracy, zwłaszcza między godz. 11 a 16, ze spadkiem aktywności ok. godz. 13, co można wiązać z popularną wtedy przerwą na posiłek. Polski handel internetowy w ostatnich latach szybko rośnie i jest jednym z najbardziej dynamicznych rynków w Europie. W tym roku jego wartość może się zbliżyć już do poziomu 30 mld zł.
Autor: nsz//gak/k / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu/hoboton