F16, Rosomak i trał "Bożena 4" zareklamują polskie wojsko w filmiku reklamowym, na który MON wyda 250 tysięcy złotych. - Chcemy obalić stereotyp traktujący wyposażenie wojska jako drogie, nieskuteczne i zbędne zabawki - mówi "Rzeczpospolitej" ministerstwo obrony.
15-minutowy filmik ma zostać wytłoczony w 30 tysiącach egzemplarzy płyt DVD w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i francuskiej. Pojawi się też na YouTube i na stronie wojska polskiego już w sierpniu. W reklamówce zobaczymy najnowsze i najnowocześniejsze uzbrojenie Sił Zbrojnych: transporter Rosomak, samolot F-16 Jastrząb, okręt „Kontradmirał Xawery Czernicki” i trał przeciwminowy „Bożena 4”.
– W akcji – podkreśla w rozmowie z "Rz" płk Stanisław Pilhul z Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON. I dodaje: – Chcemy w tej publikacji pokazać, że jesteśmy profesjonalną i dobrze wyposażoną armią, która działa także w polskich kontyngentach wojskowych, w ramach misji NATO i UE. Takiego wydawnictwa nigdy nie mieliśmy. To nie są pieniądze wyrzucone w błoto – zapewnia Pilhul.
Film będzie prezentowany na imprezach promocyjnych w kraju i za granicą, a także w gimnazjach i szkołach średnich, gdzie wojsko będzie szukać chętnych do zawodowej służby
Źródło: "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: us airforce