Były rzecznik Prawa i Sprawiedliwości Radosław Fogiel jest sponsorem prognozy pogody w Radiu Radom - informuje portal Wirtualnemedia.pl. Współwłaściciel rozgłośni tłumaczy, że polityk złożył takie zlecenie jako osoba fizyczna. Fogiel zapewnia, że spoty nie są elementem kampanii wyborczej.
O tym, że były rzecznik Prawa i Sprawiedliwości Radosław Fogiel sponsoruje prognozę pogody w Radiu Radom, poinformował portal Wirtualne Media. Spot ma pojawiać się kilkukrotnie w ciągu dnia.
"Słonecznej pogody życzy Radosław Fogiel, sponsor programu". Taki komunikat mogą kilkukrotnie w ciągu dnia przed i po prognozie pogody usłyszeć słuchacze Radia Radom. To lokalna stacja, która od czterech lat nadaje swój program w analogowym eterze. Wcześniej można jej było posłuchać w internecie. Jej właścicielami są Joanna Stachurska-Ruszkowska oraz Paweł Wolski, radiowcy z wieloletnim doświadczeniem - czytamy na portalu Wirtualnemedia.pl.
Współwłaściciel radia: pan Radosław złożył nam zlecenie jako osoba fizyczna
Współwłaściciel rozgłośni z Radomia, Paweł Wolski w rozmowie z Wirtualnymi Mediami potwierdził, że chodzi o Radosława Fogla, do niedawna rzecznika Prawa i Sprawiedliwości, który pochodzi z Radomia. - Pan Radosław złożył nam takie zlecenie jako osoba fizyczna. Działa w ten sam sposób, jak każdy inny podmiot zainteresowany sponsoringiem na naszej antenie - wyjaśnił Wolski.
Dodał, że to nie pierwsza taka sytuacja, gdy polityk został sponsorem prognozy pogody w Radiu Radom. - Dwa miesiące wcześniej polityk Platformy Obywatelskiej - jako osoba fizyczna - również złożył u nas takie zlecenie - przekazał portalowi Paweł Wolski.
Nie ma kampanii wyborczej. Wszystko zgodnie z prawem
Portal Wirtualnemedia.pl zapytał, czy stacja nie miała oporów, by emitować spoty z nazwiskami polityków w roku wyborów parlamentarnych? Paweł Wolski odpowiedział, że wszystko odbywa się zgodnie z prawem. - Kampania wyborcza jeszcze nie ruszyła. Wówczas nasza kancelaria prawna, z którą konsultujemy wszystkie kwestie formalne, z pewnością by nam tego zabroniła. Wskazania sponsorskie na naszej antenie są zgodne z zapisami ustawy o radiofonii i telewizji oraz rozporządzeniami Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Wskazują one dokładnie, kto może, a kto nie może być sponsorem - mówił Paweł Wolski.
I dodał: - Opory mielibyśmy w sytuacji, gdyby nasz klient chciał, żeby dodać tam informację, że reprezentuje partię X czy Y, jest kandydatem do Sejmu albo gdyby chciał umieścić hasło wyborcze swojego ugrupowania. Ale tego zabrania nam prawo. Do swoich audycji publicystycznych zapraszamy przedstawicieli wszystkich sił politycznych. I nie ma dla nas znaczenia, czy będzie to działacz z tej, czy tamtej strony sceny politycznej. Nikogo nie faworyzujemy ani nie nękamy. Prowadzimy komercyjną rozgłośnię. Żeby się utrzymać na rynku, musimy zarabiać pieniądze. Jeśli przychodzi klient i zleca nam sponsoring audycji, a biuro prawne nie ma do tego zastrzeżeń, realizujemy je na antenie.
Profesor Tadeusz Kowalski, członek KRRiT potwierdził, że emitowanie tego typu spotów jest zgodne z prawem. - Nie widzę tu powodu do niepokoju. To dozwolone działanie - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl profesor Kowalski.
Radosław Fogiel: spoty opłacam z prywatnych pieniędzy
Były rzecznik PiS w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl zapewnił, że spoty w Radiu Radom nie mają nic wspólnego z kampanią wyborczą. - Złożyłem zlecenie na ich emisję u nadawcy jako osoba prywatna, opłacam je z prywatnych środków i nie ma ono związku z kampanią wyborczą, która jeszcze się nie rozpoczęła - mówił poseł.
Radosław Fogiel "z racji ochrony tajemnicy handlowej nadawcy" nie odpowiedział na pytania portalu, ile kosztowała go kampania promocyjna w Radiu Radom i jak długo potrwa.
Źródło: Wirtualnemedia.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24