Frekwencja podczas wyborów jest zazwyczaj opłakana. Znany artysta fotografik Tomasz Sikora postanowił przekonać Polaków do wyborów i stworzył mające je do nich zachęcić reklamowe etiudy.
Motywem przewodnim wszystkich spotów jest wybór. Na pierwszej z nich widzimy niezdecydowaną dziewczynkę - które ciastko wybrać? Później możemy oglądać problemy z wyborem drogi, a na koniec jeszcze trzeba wybrać odpowiednie krzesło. Wszystkie te sceny pokazują, że wybór prosty nie jest. Ale warto go podjąć, bo jak twierdzi Sikora "ostatecznie okaże się, że ani ciastka nie zjemy, ani nigdzie nie dojdziemy".
Na pomysł nakręcenia reklamówek, metodą sklejonych nieruchomych zdjęć, Sikora wpadł dwa tygodnie temu, podczas podróży przez Suwalszczyznę. - Pomysł wziął się stąd, że jest ogromna ilość ludzi, którzy po prostu narzekają. Na pytanie, na kogo głosowali, mówią, że w ogóle nie głosowali. Prostym odruchem była reakcja, żeby ich zmotywować - mówi tvn24.pl artysta.
Czy akcja ma szansę trafić na podatny grunt? Sikora uważa, że tak: - Myślę, że ci, którzy nie chodzą na wybory nie będą podatni na żadne groźby, ani patriotyczne namawianie. Jedyna rzecz, która ich może poruszyć, to chwilowa emocja. Wybory 21 października, to takie same wybory, jakie podejmujemy codziennie.
Tomasz Sikora jest m.in. współautorem słynnej Galerii Bezdomnej - fotograficznego Hyde Parku, który od pięciu lat przemierza wszystkie kontynenty, dając możliwość zapoznania się ze sztuką przede wszystkim mieszkańcom małych miasteczek.
Źródło: tvn24.pl, TVN24, PAP
Źródło zdjęcia głównego: Nie pękaj! Zagłosuj! - Ciasteczka/ autor: Tomasz Sikora