Głosować na PiS "to nie obciach, lecz postawa i działanie cool, jazzy" - tak mają myśleć młodzi po nowej kampanii PiS - pisze środowa "Gazeta Wyborcza", która poznała dokument sztabu PiS opisujący plan kampanii skierowanej do młodych wyborców.
Przesłanie jest proste - zero ataku na Platformę, za to widoczna próba zmiany wizerunku partii. "Celem jest pokazanie wyborcom, że PiS jest partią ludzi młodych, ambitnych, aktywnych, przebojowych, kompetentnych, zadbanych, estetycznych, modnych, wyluzowanych, dowcipnych, pełnych pasji, radości życia, pełnych pomysłów, energii, optymizmu" - czytamy w wytycznych kampanii reklamowej.
Być cool
Jak pisze gazeta, w dokumencie sztabowcy PiS chcą obalić wizerunek partii "obciachowej". "Być w PiS, sympatyzować z PiS czy głosować na PiS to nie tylko żaden obciach, ale wręcz postawa i działanie cool, jazzy. Działanie budzące zrozumienie, akceptację, solidarność, podziw" - piszą sztabowcy PiS.
Ukłon w stronę młodych wyborców mają uosabiać młodzi politycy, głównie kobiety, w tym Sylwia Ługowska z Łodzi, zwana przez tabloidy "Angeliną Jolie PiS-u" oraz wiceszefowa biura prasowego partii Ilona Klejnowska. Dodatkowo w zdobyciu głosów młodych wyborów mają pomóc hasła o wolności słowa oraz wyciszenie tematu zamachu w Smoleńsku.
Rzecznik partii Adam Hofman nie zdradza szczegółów kampanii, twierdzi nawet, że sztab wycofał się z tego planu. - Nie mogę ujawniać naszej taktyki. Ale mamy dużo młodych kandydatów i w jakiejś formie ich pokażemy - mówi.
Źródło: Gazeta Wyborcza
Źródło zdjęcia głównego: TVN24