W naszej analizie widać ślad zewnętrznego finansowania reklam wyborczych na Facebooku, dlatego poinformowaliśmy o tym odpowiednie służby - tłumaczyła w nowym odcinku podcastu "Czas Przyszły" w TVN24+ Magdalena Wilczyńska, dyrektorka Pionu Ochrony Informacyjnej Cyberprzestrzeni NASK. Na pytanie, dlaczego NASK informował, że to po ich interwencji META zablokowała wspomniane reklamy - czego META nie potwierdza - przyznała, że Instytut nie ma takiej pewności. - Widzimy, że te reklamy są nieaktywne, ale nie wiemy, dlaczego - mówiła Wilczyńska. - Może po prostu wygasły, bo skończył się okres, na jaki zostały wykupione? - pytał prowadzący podcast Wojciech Skrzypek. - To możliwe. Ale najważniejsze, że nasz cel został osiągnięty i reklamy są nieaktywne, a czy zostały zablokowane, tego nie wiemy - przyznała Wilczyńska.