Gorące rytmy argentyńskiego tanga Astora Piazzoli, hiszpańskie pieśni ludowe Manuela de Falli oraz impresjonistyczna sonata Debussy'ego. To tylko niektóre z utworów, jakie będzie można usłyszeć podczas niedzielnego recitalu wiolonczelowego w Warszawskiej Operze Kameralnej. Wystąpią: wenezuelski wiolonczelista - William Molina, a na fortepianie towarzyszyć mu będzie Vilma Sanchez.
William Molina jest solistą, kameralistą, pedagogiem i koncertmistrzem Orkiestry Symfonicznej Simon Bolivar. Wenezuelczyk z Maracay, rozpoczął studia muzyczne w wieku dziecięcym w Szkole Muzycznej Frederico Vilena, po czym przeniósł się do Caracas. Potem kontynuował naukę we Francji - w wieku 19 lat ukończył Conservatorio Superieur w Paryżu ze złotym medalem. Następnie kształcił się m.in. u Mścisława Rostropowicza.
Jest profesorem Uniwersyteckiego Instytutu Studiów Muzycznych (IUDEM) oraz dyrektorem i profesorem Wiolonczelowej Akademii Latynoamerykańskiej. W roku 2007 z rąk wybitnej wiolonczelistki i pedagoga – Natalii Gutman otrzymał w Moskwie doktorat.
Molina koncertował w Ameryce Południowej, Północnej, Europie i Azji, brał również udział w festiwalach krajowych i zagranicznych. Zna kompletny repertuar wszystkich rodzajów i stylów w literaturze wiolonczelowej. Wiele nagrywa, koncertuje i prowadzi klasy mistrzowskie w wielu krajach świata.
Artyście będzie towarzyszyć Vilma Sanchez - pianistka wenezuelska, urodzona w Barquisimeto, gdzie ukończyła Konserwatorium Vincente Sojo. Studia podyplomowe odbyła w Caracas z wybitną solistką i pedagogiem Harriet Serr. Specjalizuje się w akompaniamencie, w ostatnich latach współpracuje z Williamem Moliną i Helmutem Ryllingiem. William Molina i Vilma Sanchez wystąpią w niedzielę, 11 maja, o godz. 19 w Warszawskiej Operze Kameralnej. Program koncertu:
Claude Debussy - Sonata na wiolonczelę i fortepian (Prolog, Serenade et Finale)
Manuel de Falla - Sześć pieśni ludowych (El pano moruno, Seguidilla murciana, Nana, Piosenka, Polo, Asturiana, Jota)
Alberto Ginastera - Pampeana nr 2 op. 21
Inocente Careno - Suita na wiolonczelę i fortepian (Cancion sin pala bras, Pastoral, Souvenir d'une masion a Paris)
Gaspar Cassado - Requiebros
Heitor Villa-Lobos - Śpiew czarnego łabędzia
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: WOK