Snoop Dogg, Coca Cola, Google - między innymi oni wykorzystali, z okazji polskiego święta wolności, motyw biało-czerwonej flagi i charakterystyczną czcionkę zwaną "solidarycą".
Podczas oficjalnych obchodów 25-lecia pierwszych częściowo wolnych wyborów logo "25 lat Wolności", stylizowane na oryginalny znak NSZZ Solidarność, było obecne wszędzie.
Na okolicznościowych banerach widniały napisy nie tylko w języku polskim, ale także m.in. po angielsku, niemiecku, rosyjsku. Grafiki z poszczególnymi wariantami logo dostępne były również na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Grafika o historycznym solidarnościowym rodowodzie stała się także natchnieniem dla gwiazd popkultury i znanych marek, które w ten sposób nawiązywały do polskiego świętowania.
Amerykański raper Snoop Dogg wykorzystał ten pomysł, by przypomnieć fanom, że przybędzie do Polski na swój występ w ramach Orange Warsaw Festival 2014.
Tak wyglądało logo serwisu Google - czyli tzw. "doodle" - z 4 czerwca:
Z okazji skorzystała też Coca-Cola, która przedstawiła projekt butelki dla swojego napoju także w charakterystycznej, "wolnościowej" oprawie.
Autor: pk//rzw / Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: PAP | Radek Pietruszka