"Solidaryca" w natarciu, czyli wariacje na temat historycznego napisu

Charakterystyczną czcionkę wykorzystano nie tylko podczas oficjalnych uroczystości
Charakterystyczną czcionkę wykorzystano nie tylko podczas oficjalnych uroczystości
Źródło: tvn24

Snoop Dogg, Coca Cola, Google - między innymi oni wykorzystali, z okazji polskiego święta wolności, motyw biało-czerwonej flagi i charakterystyczną czcionkę zwaną "solidarycą".

Podczas oficjalnych obchodów 25-lecia pierwszych częściowo wolnych wyborów logo "25 lat Wolności", stylizowane na oryginalny znak NSZZ Solidarność, było obecne wszędzie.

Na okolicznościowych banerach widniały napisy nie tylko w języku polskim, ale także m.in. po angielsku, niemiecku, rosyjsku. Grafiki z poszczególnymi wariantami logo dostępne były również na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Grafika ze strony MSZ
Grafika ze strony MSZ
Źródło: MSZ | MSZ

Grafika o historycznym solidarnościowym rodowodzie stała się także natchnieniem dla gwiazd popkultury i znanych marek, które w ten sposób nawiązywały do polskiego świętowania.

Amerykański raper Snoop Dogg wykorzystał ten pomysł, by przypomnieć fanom, że przybędzie do Polski na swój występ w ramach Orange Warsaw Festival 2014.

Logo z profilu Snoop Dogga na portalu facebook
Logo z profilu Snoop Dogga na portalu facebook
Źródło: facebook

Tak wyglądało logo serwisu Google - czyli tzw. "doodle" - z 4 czerwca:

Doodle, który był opublikowany przez Google
Doodle, który był opublikowany przez Google
Źródło: google | Google
Projekt rocznicowej butelki Coca-Coli
Projekt rocznicowej butelki Coca-Coli
Źródło: Coca-Cola | Tumblr

Z okazji skorzystała też Coca-Cola, która przedstawiła projekt butelki dla swojego napoju także w charakterystycznej, "wolnościowej" oprawie.

Autor: pk//rzw / Źródło: tvn24.pl

Czytaj także: