Zuzanna Bijoch z Katowic została twarzą wpływowego domu mody Louis Vuitton na sezon jesień-zima 2011-12. Do tej pory nie udało się to żadnej Polce. Dla 17-letniej modelki, która dopiero zaczyna w branży mody, to trampolina do wielkiej światowej kariery. Choć kampania pojawi się w mediach dopiero we wrześniu, już pokazano pierwsze zdjęcia.
Louis Vuitton to drugi prestiżowy kontrakt reklamowy w karierze Zuzanny Bijoch, w obecnym sezonie jest twarzą Prady. Lepiej zadebiutować w tej branży nie można – na początek dwa najbardziej wpływowe domy mody. Co istotne, w historii Vuittona jest pierwszą Polką, która została twarzą tego paryskiego domu mody.
Prostytutki, kochanki, żony
17-latka z Katowic występuje obok innych początkujących modelek: Daphne Groeneveld (16 lat), Gertrud Hegelund (20), Nyashy Matonhodze (16), Anais Pouliot (19) i 21-letniej Fei Fei Sun. Choć kampania pojawi się w światowych mediach dopiero we wrześniu, już pokazano pierwsze zdjęcia.
A projektant Marc Jacobs, dyrektor kreatywny Louis Vuitton, wyjaśnia skąd pomysł na kampanię. - Kolekcja mody powstała pod wpływem moich podróży po całym świecie i pobytów w luksusowych hotelach. Kocham oglądać te piękne istoty wysiadające z wind, wśród których są dziewczęta, prostytutki, kochanki, żony przestępców... Kampania zaczyna się tam, gdzie został przerwany pokaz mody – w miejscu, w którym kobiety opuszczają hotel i wraz ze swoimi pieskami wsiadają do limuzyny z szoferem – opowiada w "Daily Telegraph".
Sześć modelek sławny fotograf Steven Meisel sportretował na opuszczonym lotnisku w nowojorskim Brooklynie, gdzie ustawiono pięć zabytkowych samochodów. Dziewczynom towarzyszy szofer i siedem rasowych psów. Scenariusz zdjęć sugeruje podróż. - Kto nie chciałby znaleźć na tylnym siedzeniu swojego auta tak pięknych młodych kobiet? - pyta Jacobs.
Nie wiadomo, ile na pracy dla Vuittona Bijoch zarobiła, ale oznacza to jedno: otwiera się przed nią wielka międzynarodowa kariera i wielkie honoraria.
Z Katowic w świat
Zuzanna Bijoch modelką została w wieku 13 lat, gdy wygrała konkurs organizowany przez "Bravo Girl" i agencję d'Vision (tą samą, która odkryła Anję Rubik). Dziś reprezentuje ją paryska i nowojorska agencja Next.
Młoda katowiczanka miała udany debiut pod koniec ubiegłego roku, gdy odbywały się pokazy na wiosnę-lato 2011 - wzięła udział w 20. pokazach, choć był to jej pierwszy sezon poza Polską. Pół roku później - podczas pokazów na jesień-zimę 2011-12 – była wręcz rozchwytywana. Okazała się największą sensacją wybiegów w Nowym Jorku, Londynie, Mediolanie i Paryżu - wzięła udział aż w 59 pokazach, w tym dla tak ważnych marek, jak Marc Jacobs, Prada, Givenchy, Balenciaga, Louis Vuitton, Celine i Yves Saint Laurent.
Pomógł jej kontrakt z Pradą, który okazał się trampoliną w karierze. - Gdy okazało się, że Prada wybrała ją na swoją twarz w wiosenno-letniej kampanii reklamowej, wszyscy zapragnęli z nią pracować. Świat mody wręcz oszalał na jej punkcie. To jeden z najlepszych debiutów w historii tej branży – mówili jej agenci z Next Models.
W rankingu najlepszych modelek świata portalu models.com Zuzanna niedawno zadebiutowała na 37. miejscu.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Louis Vuitton