Montane Maserati 8CTF to zapewne najbardziej luksusowy rower świata. Powstał na cześć legendarnego samochodu maserati. Ukazał się w limitowanej wersji – tylko 200 egz. Kosztuje 3 tys. euro.
W 1940 roku ośmiocylindrowe Maserati 8CTF (zwane Boyle Special) drugi raz z rzędu zwyciężyło w słynnym Indianapolis 500. To wyścig samochodowy od 1911 roku corocznie rozgrywany w USA, jest jednym z największych wydarzeń sportowych na świecie.
70 lat temu auto włoskiej marki wygrało ten wyścig drugi raz z rzędu, co w tamtych czasach było wydarzeniem. Z okazji rocznicy tego sukcesu włoska firma połączyła siły z producentem bicykli, Cicli Montante, i wyprodukowała prawdziwą perełkę wśród rowerów - Maserati 8CTF. Został wykonany ręcznie z największą dbałością o każdy detal. Czerwona "tapicerka" wykończeń jest z miękkiej skóry, w tym samym kolorze, jaki miał zwycięski samochód.
Rower wyprodukowano w ograniczonej ilości egzemplarzy - tylko 200 sztuk. Tyle samo okrążeń kierowca Maserati - Wilbur Shaw - zrobił na Indianapolis 500. Za rower trzeba zapłacić 3 tys. euro (ok. 12 tys. zł).
Bracia zaczynali w warsztacie
Maserati to marka włoskich samochodów sportowych i wyścigowych. W 1914 roku założyło ją w Bolonii czterech braci Maserati, którzy w swoim warsztacie samochodowym budowali wyścigowe auta dla firmy motoryzacyjnej Diatto. Sami też brali udział w wyścigach w swoich projektach.
W trakcie II wojny światowej, Maserati zajęło się wytwarzaniem zaopatrzenia dla włoskiej armii. Od 1957 roku firma skupia się na budowie samochodów drogowych. Wśród blisko 20 wzorów są flagowe modele: Maserati Spyder i Maserati MC12.
Dziś firma należy do włoskiego koncernu motoryzacyjnego Fiat.
am//kdj
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Cicli Montante