Diane von Fürstenberg, sławna projektantka mody, była księżna i przyjaciółka Warhola, stworzyła kolekcję przedmiotów do domu. Talerze, sztućce, ręczniki i pościel jej linii DVF Home trafiły do sklepów.
Diane von Fürstenberg, niegdyś żona niemieckiego księcia Egona von Fürstenberg i muza Andy'ego Warhola, a obecnie jedna z najbardziej znanych projektantek mody na świecie, zadebiutowała jako autorka kolekcji do domu. To gratka dla jej fanów, bo przedmioty z DVF Home mają charakterystyczny styl jej modowych kolekcji. Projektantka zręcznie połączyła geometryczne wzory i neonowe kolory.
- Ubieram ciała. Teraz dla tych, którzy kochają moją estetykę mam propozycję kreowania wszystkiego co wokół. W tym samym stylu mogą upiększać wnętrza swoich mieszkań - mówi dla branżowego pisma "WWD". I dodaje: - Moje domowe akcesoria są bardzo kolorowe, bo chcę, żeby nie tylko były funkcjonalne, ale przede wszystkim wesołe i zabawne. Mają dawać dobrą energię.
Doświadczenie w trzech domach
Projektantka, która jest uosobieniem luksusu i elegancji, stworzyła kolekcję wraz z amerykańską firmą wnętrzarską Springs Global. W jej skład wchodzą talerze, kieliszki, szklanki, sztućce, pościel i akcesoria do łazienki. Ceny od 15 do 250 dolarów. Można je kupić w sklepie internetowym projektantki, a także w domu towarowym Bloomingdales. Na wiosnę DVF Home trafi do sklepów na całym świecie.
Dla Fürstenberg przygoda z wnętrzarstwem to nic nowego. W latach 70-tych zaprojektowała kolekcję akcesoriów do wystroju wnętrz dla domu towarowego Sears, a kilka lat temu kolekcję dywanów dla Rug Company. W ub.r. z powodzeniem stworzyła wnętrza snobistycznego hotelu Claridge's w Londynie.
- Ale największe doświadczenie zdobyłam urządzając moje domy w Nowym Jorku, Paryżu i Connecticut. Wtedy zrozumiałam, że wnętrze każdego z nich powinno być w stylu miejsca, gdzie stoi dom. Jedno powinno być wspólne: salon to relaks, a łóżko to komfort - opowiada w rozmowie z "WWD".
65-letnia Diane von Fürstenberg jest żoną amerykańskiego miliardera, Barry'ego Dillera, szefa IAC, jednej z największych na świecie firm dostarczających usługi internetowe. Oboje należą do nowojorskiej elity towarzyskiej.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: DVF Home