Wygląda jak wyjątkowo okazała butelka perfum, ale jej zawartość, choć przeznaczona dla pań, jest zgoła inna. Eleganckie, o lekko fioletowym zabarwieniu flakony zawierają "Damską wódkę", najnowszy produkt rosyjskiej destylarni. Alkohol jest jednak tak samo mocny jak ten dla panów - "Damskaja wodka" zawiera aż 40 proc. alkoholu.
Trunek produkowany jest w Sankt Petersburgu. Jego hasło reklamowe to "Między nami, dziewczynami".
- Kobiety potrzebują własnego alkoholu - powiedział Igor Wołodin, dyrektor firmy Deyros, która jest dumna z tego, że jako pierwsza wyprodukowała damski drink. - Skoro są papierosy, maszynki do golenia dla kobiet, a nawet damskie różowe taksówki w Moskwie, to dlaczego panie nie mogłyby mieć własnego wysokoprocentowego alkoholu? - pytał.
Jednak narodowy rosyjski trunek w wersji "glamour" spędza sen z powiek lekarzom, którzy spodziewają się wzrostu alkoholizmu wśród kobiet. Szacuje się, że w Rosji jest 2,5 miliona zarejestrowanych alkoholików, ale ich rzeczywista liczba powinna być pomnożona przez siedem (Rosja liczy 142 miliony mieszkańców). Jak mówi Jurij Sorokin, psycholog z Moskwy, coraz wyższe pensje i wzrastająca konsumpcja drogich alkoholi powodują coraz większy odsetek alkoholików w społeczeństwie rosyjskim.
jk //tr
Źródło: Reuters, TVN24