Usługa przygotowana przez Visę ma pozwolić na zlokalizowanie użytkownika gdziekolwiek on się pojawi. Cel jest jeden: zapobiec oszustwom. W 2013 roku nadużycia, przy wykorzystaniu karty debetowej i kredytowej kosztowały banki aż 11 mld dolarów.
Visa od kwietnia umożliwi przy pomocy mobilnej aplikacji banku na telefon, lokalizację posiadacza karty płatniczej. W ten sposób chce uzyskać informacje, czy klient znajduje się w miejscu w którym dokonuje płatności. Co ważne, usługa jest dobrowolna.
Bezpieczniej?
Miliardy dolarów tracone przez banki w wyniku wymuszeń przy pomocy fałszywych kart płatniczych zmuszają do wprowadzania kolejnych zabezpieczeń.
Dobrą wiadomością w usłudze jaką proponuje Visa jest to, że w każdym momencie funkcję lokalizacji będzie można wyłączyć. Bank będzie otrzymywał informacje, dotyczące tego czy transakcja była realizowana w miejscu w którym aktualnie przebywał klient. Zabezpieczenie nie uchroni jednak przed nieuprawnionymi transakcjami kiedy zostanie skradziona karta i telefon. W tym przypadku jedynym ratunkiem będzie jak najszybsze zastrzeżenie karty w swoim banku.
Usługa będzie dostępna od kwietnia.
Autor: pp / Źródło: ABC News
Źródło zdjęcia głównego: visaeurope.com