500 tys. euro kary nałożył na serwis TripAdvisor włoski urząd ochrony konkurencji. Powód? Opublikowanie opinii, które wprowadzały użytkowników w błąd.
TripAdvisor to serwis, gdzie osoby z całego świata dzielą się opiniami dotyczącymi wartych odwiedzenia atrakcji turystycznych, a także oceniają jakość noclegów w hotelach i pensjonatach, czy posiłków oraz obsługi w restauracjach.
Krzywdzące opinie
Właśnie te opinie nie spodobały się wielu osobom prowadzącym biznes. Grupa konsumentów i właścicieli hoteli złożyła skargę, w której przekonywała, że część zamieszczonych na stronie internetowej informacji jest nieprawdziwa. W trwającym siedem miesięcy śledztwie potwierdziły się ich zarzuty. TripAdvisor został oskarżony o przestawianie opinii użytkowników tak, jakby były "autentyczne i prawdziwe". Co więcej nie podjął żadnych działań, aby uniknąć umieszczania na stronie nieprawdziwych opinii. Władze organizacji wezwały TripAdvisor, aby zaprzestał publikowania błędnych informacji, dodając, że taka praktyka rozpoczęła się we wrześniu 2011 roku.
Przedstawiciele amerykańskiej firmy powiedzieli, że nie zgadzają się z tą decyzją i będą się odwoływać. “Nasze systemy i procedury są niezwykle skuteczne w ochronie konsumentów. Jesteśmy przekonani, że Tripadvisor jest dobrem zarówno dla konsumentów, jak i branży hotelarskiej” - oświadczyła firma w specjalnym komunikacie.
Autor: msz//bgr / Źródło: BBC