Nowy SmartWatch od Apple'a może mieć ogromne trudności ze sprzedażą, bowiem badania wskazują, że 69 proc. Amerykanów nie jest zainteresowana kupnem gadżetu. Urządzenie będzie dostępne w USA od 24 kwietnia.
Tak wynika z sondażu przeprowadzonego przez Reuters/Ipsos. Apple nie skomentował wyników sondażu.
Szczegóły
Badania wykazały również ograniczoną świadomość respondentów na temat zegarka. Ankieta została przeprowadzona po poniedziałkowej konferencji Apple'a w San Francisco, a mimo tego, około połowa badanych stwierdziła, że nie słyszała żadnych informacji o zegarku w ciągu ostatnich kilku dni.
Ponad połowa ankietowanych (52 proc.), zgodziła się ze stwierdzeniem, że smartwatche są "tylko przejściową modą".
Jedna czwarta respondentów wykazała zainteresowanie zakupem nowoczesnego zegarka od Apple'a, co stanowi powody do niepokoju dla producenta, bo aż 69 proc. stwierdza, że nie zakupi produktu, 6 proc. mówi, że nie jest zdecydowana.
Ipsos przeprowadził sondaż w dniach 9-13 marca, na próbie 1245 Amerykanów.
Apple będzie sprzedawać różne wersje zegarka. Edycję "sportową" dostępną od 349 dolarów, a także wersję ekskluzywną - zegarek z 18-karatowego złota, wart 17 tys. dol.
Analitycy spodziewają się, że Apple sprzeda między 10 a 32 mln zegarków w 2015 roku.
Oto pięć faktów o nowym zegarku
- urządzenie umożliwia odbieranie rozmów telefonicznych, otrzymywanie powiadomień, czytanie wiadomości e-mail, śledzenie aktywności fizycznej użytkownika oraz sterowanie urządzeniami w inteligentnym domu,
- Apple Watch obsługuje płatności Apple Pay i zapewnia dostęp do wirtualnego asystenta Siri. W listopadzie Apple udostępniło środowisko deweloperskie WatchKit, od tego czasu napisano kilka tysięcy aplikacji, m.in. klienta WeeChat, linii lotniczych, sieci hotelarskich czy przewoźnika Uber; zaprojektowano także osobną aplikację odgrywającą rolę indywidualnego trenera, która monitorując aktywność użytkownika, pozwala na dobór odpowiednich ćwiczeń i diety,
- firma zaprezentowała trzy wersje pierwszego inteligentnego zegarka; Apple Watch będący uzupełnieniem iPhone’a, można będzie kupić już od 349 dolarów i od 10 tys. dolarów za limitowaną edycję,
- zegarek ma pracować przez 18 godzin na jednym ładowaniu.
- smartwatch będzie dostępny w USA od 24 kwietnia.
Notowania akcji Apple'a, w piątek o godz. 21:30, traciły 0,69 proc.
Autor: mb / Źródło: Reuters, tvn24bis.pl