Polska firma odzieżowa LPP podjęła decyzję o sprzedaży zarejestrowanych w Rosji spółek Re Trading OOO oraz LLC Re Development - poinformował zarząd LPP w czwartkowym komunikacie. Firma zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.
Pod koniec marca br. polska marka odzieżowa LPP poinformowała o zamknięciu wszystkich sklepów na tym rynku. "Obecnie wszystkie funkcjonujące dotychczas w Rosji sklepy stacjonarne oraz online marek LPP pozostają zamknięte. Mając jednak na uwadze wciąż niepewną sytuację oraz brak możliwości przewidzenia losów konfliktu zbrojnego na wschodzie, podjęliśmy kierunkową decyzję o sprzedaży należących do Grupy LPP zarejestrowanych w Rosji spółek RE TRADING OOO oraz LLC Re Development" - poinformował zarząd spółki w czwartek.
"O dalszych decyzjach oraz wynikach trwającego obecnie przeglądu ofert i rozmowach z potencjalnymi nabywcami będziemy informować w kolejnych, oficjalnych komunikatach spółki" - dodano.
Wpływ wojny na wyniki LPP
Zarząd spółki LPP podkreślił przy tym, że od pierwszych dni rosyjskiej inwazji na Ukrainę, firma popiera i respektuje wszelkie międzynarodowe sankcje gospodarcze nałożone na Moskwę w związku z jej agresją. "Potwierdzeniem tego była decyzja zarządu spółki z 4 marca br. dotycząca zawieszenia działalności operacyjnej i wstrzymania dostaw towarów na rynek rosyjski oraz trwających i planowanych projektów rozwojowych w tym kraju" - wskazano.
W ubiegłym tygodniu grupa LPP poinformowała, że musi się pozbyć nadmiaru kolekcji wiosennej w związku z zamknięciem rynków wschodnich. - Pierwsze półrocze może być więc dość trudne - przekazał wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz.
- Mamy trochę za dużo towaru z kolekcji wiosenno-letniej. (...) Część kolekcji tzw. wiosennej przemianowujemy na jesienną, przetrzymujemy w magazynach i będziemy później sprzedawać, a pozostałą część musimy wyprzedać. Czyli część kolekcji kupionej na rynki Rosji i Ukrainy została na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej - powiedział Lutkiewicz.
Jak dodał, potrzebne będą akcje promocyjne, m.in. na rynku polskim.
- Pierwsze półrocze będzie dla nas dość trudne, musimy się pozbyć nadmiarów towarowych, wyczyścić magazyny z kolekcji wiosennej i letniej - powiedział wiceprezes.
- Myśląc o kolekcji jesienno-zimowej obcięliśmy zamówienia na ten czas o 25-30 proc. Nie zamawiamy kolekcji na rynki wschodnie - dodał.
O LPP
LPP to polski producent odzieży zarządzający markami: Reserved, Sinsay, House, Cropp i Mohito. Rzeczniczka LPP Monika Wszeborowska wcześniej informowała Polską Agencję Prasową, że rynek ukraiński odpowiada orientacyjnie za 6 proc., a rosyjski - za 20 procent całości obrotu spółki.
Kraje Europy Wschodniej (region CIS), czyli Rosja, Ukraina, Białoruś i Kazachstan odpowiadały w 2021 roku za 28 proc. całości sprzedaży grupy LPP, wygenerowały prawie 4 mld zł przychodów.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock