Polska sieć odzieżowa LPP podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży on-line i w sklepach stacjonarnych Reserved beżowych koszul w stylu militarnym. To odpowiedź firmy na pojawiające się negatywne komentarze z rynku.
"Koszula o luźnym fasonie, regular fit z dwiema dużymi kieszeniami piersiowymi. Posiada pagony oraz naszywki wpisujące się w militarny trend" - tak swój produkt na stronie internetowej reklamowała marka Reserved. Wygląd koszuli nie przypadł jednak do gustu wielu internautom.
Burza wokół koszuli
W mediach społecznościowych pojawiły się komentarze dotyczące nowej linii ubrań. Niektórym koszule kojarzą się z brunatnymi mundurami. Duży wpływ na te skojarzenia miał też sposób zaprezentowania produktu.
"Nawet jeśli jest to wynik głupoty, ignorancja nie jest tu żadnym usprawiedliwieniem " - to jeden z negatywnych komentarzy.
W odpowiedzi na te reakcje koncern LPP postanowił wycofać produkt ze sprzedaży.
"Wojskowe motywy to w tym roku bardzo silny trend w modzie, ale komentarze internautów pokazują, że jedna z męskich koszul i stylizacja, w jakiej została przedstawiona, wzbudziły negatywne skojarzenia. W związku z tym podjęliśmy decyzję o natychmiastowym wycofaniu tego modelu ze sprzedaży on-line i w sklepach stacjonarnych" - napisała Marta Chlewicka, rzecznik prasowy LPP, w oświadczeniu przesłanym TVN24bis.pl.
Wyniki sprzedaży
LPP to jedna z największych firm odzieżowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza pięcioma markami: Reserved, Cropp, House, Moihito i Sinsay. W 2016 roku firma sprzedała ponad 120 milionów sztuk odzieży i akcesoriów. Wyniki finansowe za ubiegły rok są jednak gorsze niż rok wczesniej. Zysk wyniósł prawie 175 mln zł, czyli o połowę mniej niż w 2015 roku.
Od 2001 roku LPP jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Autor: tol/ms / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: lppsa.com