TVN24 Biznes | Ze świata

Polska sieć handlowa po 20 latach kończy działalność w Rosji

TVN24 Biznes | Ze świata

Autor:
dap
Źródło:
PAP

Zarząd LPP podjął decyzję o sprzedaży rosyjskiej spółki RE Trading OOO konsorcjum chińskiemu - podała spółka w komunikacie. Konsekwencją zawartej transakcji "będzie zakończenie działalności Grupy LPP na terytorium Rosji po 20 latach obecności na tym rynku".

Pod koniec marca polska marka odzieżowa LPP poinformowała o zamknięciu wszystkich sklepów na rosyjskim rynku. "Obecnie wszystkie funkcjonujące dotychczas w Rosji sklepy stacjonarne oraz online marek LPP pozostają zamknięte. Mając jednak na uwadze wciąż niepewną sytuację oraz brak możliwości przewidzenia losów konfliktu zbrojnego na wschodzie, podjęliśmy kierunkową decyzję o sprzedaży należących do Grupy LPP zarejestrowanych w Rosji spółek RE TRADING OOO oraz LLC Re Development" - informował zarząd spółki pod koniec kwietnia.

W opublikowanym w czwartek komunikacie LPP poinformowało, że na podstawie dokonanego przeglądu ofert i rozmów z potencjalnymi nabywcami zarząd podjął decyzję o sprzedaży należącej do grupy zarejestrowanej w Rosji spółki RE Trading OOO konsorcjum chińskiemu. Jak dodano, konsekwencją zawartej transakcji będzie zakończenie działalności Grupy LPP na terytorium Rosji po 20 latach obecności na tym rynku.

"Na mocy ustaleń stron transakcji, kupujący nie nabędzie praw do wykorzystywania nazw i znaków towarowych marek odzieżowych należących do LPP SA, natomiast nabędzie prawo do wyprzedaży wszystkich towarów należących do spółki rosyjskiej" - wyjaśniono.

O LPP

LPP to polski producent odzieży zarządzający markami: Reserved, Sinsay, House, Cropp i Mohito. Rzeczniczka LPP Monika Wszeborowska wcześniej informowała Polską Agencję Prasową, że rynek ukraiński odpowiada orientacyjnie za 6 proc., a rosyjski - za 20 procent całości obrotu spółki.

Kraje Europy Wschodniej (region CIS), czyli Rosja, Ukraina, Białoruś i Kazachstan odpowiadały w 2021 roku za 28 proc. całości sprzedaży grupy LPP, wygenerowały prawie 4 mld zł przychodów.

W Polsce sklepy należące do spółki LPP konkurują z takim markami jak H&M, Zara, Pull&Bear czy C&A.

Zaślepka materiału TVN24GO
TVN24 na żywo - oglądaj w TVN24 GO
Materiał jest częścią serwisu TVN24 GO

Autor:dap

Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock

Tagi:
Raporty:
Pozostałe wiadomości