Apple, Google i Amazon - to według raportu firmy Interbrand trzy najcenniejsze marki na świecie. Wyniki corocznego badania potwierdziły dominację amerykańskich firm technologicznych.
Apple i Google utrzymują dwa najwyższe miejsca od sześciu lat. Spółka założona przez Steve’a Jobsa urosła o 16 proc. do 214,5 mld dolarów. Z kolei wartość Google wzrosła o 10 proc i wynosi 155,5 mld. dolarów. Podium dopełnił natomiast Amazon. Koncern Bezosa osiągnął aż 56 proc. wzrost i jest wyceniany na 100 mld dolarów.
Najwyższy wzrost
Amazon jest spółką, która zanotowała najwyższy wzrost wartości. Z tego powodu wyróżniły się także: Netflix (45 proc.), Gucci (30 proc.), Salesforce.com (23 proc.) i Louis Vuitton (23 proc.). Połowa marek z najnowszego zestawienia Interbrand należała do jednego z pięciu sektorów: motoryzacyjnego (16), technologicznego (13), usług finansowych (12), luksusowego, (9) oraz produktów szybkozbywalnych (9). Wartość tych stu marek przekracza dwa biliony dolarów, co jest 7,7 proc. wzrostem względem ubiegłego roku. Charles Treavil, dyrektor generalny Interbrand powiedział, że te marki, które były w stanie reagować na zmieniające potrzeby i oczekiwania klientów, odnosiły największe sukcesy. - Dzisiaj żyjemy w świecie, w którym konsumenci mają większą moc niż kiedykolwiek wcześniej - dodał.
Top 10 najcenniejszych marek świata
1. Apple (214b mld. dol.)
2. Google (155 mld. dol.)
3. Amazon (101 mld. dol.)
4. Microsoft (93 mld. dol)
5. Coca-Cola (66 mld. dol)
6. Samsung (60 mld. dol)
7. Toyota (53 mld. dol)
8. Mercedes-Benz (49 mld. dol)
9. Facebook (45 mld. dol)
10. McDonald’s (43 mld. dol)
Autor: mp / Źródło: mediapost.com, the guardian
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock