Centra handlowe z dominującymi dużymi sklepami spożywczo-przemysłowymi tracą klientów – donosi "Rzeczpospolita".
Na koniec I półrocza 2015 r. w 236 nowoczesnych obiektach handlowych w 15 największych miastach Polski było 230 tys. mkw. powierzchni niewynajętej. To zaledwie 3,3 proc. powierzchni najmu w tych obiektach - wynika z danych firmy Cushman & Wakefield.
Funkcja kotwicy
W ciągu ostatnich pięciu lat zmienił się obraz rynku w miastach 200-400 tys. mieszkańców, gdzie średni wskaźnik pustostanów rośnie.
Powód? Przyrost powierzchni handlowej, słaby popyt na lokale ze strony lokalnych najemców, silna konkurencja oraz zmieniające się zachowania zakupowe konsumentów. Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CBRE, podkreśla, że już od dłuższego czasu oferta spożywcza jest tylko funkcją w centrach handlowych, a nie kotwicą. - Funkcję kotwicy przejęły sklepy z modą. Ten trend odzwierciedlony jest spadkiem udziału w wydatkach na konsumpcję spożywczą na korzyść wydatków pozaspożywczych - wyjaśnia Magdalena Frątczak.
Fashion Week w Nowym Jorku. Najważniejszy tydzień w światowej modzie:
Autor: mb / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: www.sxc.hu