UOKiK nałożył karę 30 tys. zł na firmę CT Creative Team, za nieinformowanie graczy o rzeczywistych kosztach korzystania z ich gier. To już kolejne postępowanie przeciw właścicielowi serwisu wapster.pl. W zeszłym roku urząd nałożył na firmę karę 140 tys. zł
Postępowanie przeciwko CT Creative Team - firmy oferującej m.in. gry na telefony komórkowe - zostało wszczęte w lipcu br. Użytkownicy gier takich jak: Roślinki vs. Robale, Magiczny Totem, Odpicuj Furę, skarżyli się na niespodziewany wzrost rachunków telefonicznych.
Opcje dodatkowe
Okazało się, że użytkownicy często przez swoją niewiedzę wysyłali płatne sms-y odblokowujące opcje, które ułatwiały rozgrywkę. Często były to dzieci, do których adresowane były reklamy dodatkowych opcji. "CT Creative Team naruszyła zbiorowe interesy konsumentów nie przekazując we właściwym czasie informacji o rzeczywistych kosztach wynikających z wysyłania smsów pod numer o podwyższonej opłacie" - uzasadnia UOKiK w poniedziałkowym komunikacie. Urząd jest zdania, że firma powinna informować o kosztach w trakcie gry a także po każdej czynności związanej z naliczeniem dodatkowej opłaty, a nie tylko informować o nich w cenniku i regulaminie korzystania z aplikacji. Wątpliwości wzbudził również sposób zachęcania użytkowników gier do zamawiania płatnych opcji dodatkowych, w których zabrakło informacji o naliczanych kosztach.
Nie pierwszy raz
UOKiK nakazał zaprzestania niezgodnych z prawem praktyk i nałożył na CT Creative Team karę finansową – ponad 30 tys. zł. Decyzja nie jest prawomocna, spółka może odwołać się do sądu.
Nie jest to pierwsze postępowanie przeciwko właścicielowi serwisu wapster.pl. W ubiegłym roku Urząd zakwestionował treści reklamowe wysyłane do konsumentów w związku z konkursem SMS-owym Quiz wiedzowy. UOKiK nałożył wówczas na spółkę ponad 140 tys. zł kary, od której firma CT Creative Team bezskutecznie się odwoływała. CT Creative Team odmówił PAP komentarza w sprawie decyzji UOKiK.
Autor: mn / Źródło: PAP