Rynek biżuterii wart jest już 3 mld zł i dalej rośnie – donosi "Rzeczpospolita".
Z danych Bisnode Polska wynika, że w Polsce zarejestrowanych jest ponad 11,5 tys. sklepów jubilerskich. Wartość rynku systematycznie rośnie o kilka procent rocznie i w tym roku ma - według szacunków - sięgnąć do 3 mld zł. Jednak rynek jest rozdrobniony: pięć czołowych sieci kontroluje ok. 50 proc.
- Od lat na rynku jest konkurencja, ale nawet w centrach, w których jest dużo salonów jubilerskich, nie ma to negatywnego wpływu na nasze obroty - zapewnia Helena Palej, rzecznik Apartu.
- Zgodnie z branżowymi statystykami w centrum z 80 lokalami jest miejsce na cztery - pięć salonów jubilerskich. Tyle teoria, w praktyce trzeba brać pod uwagę potencjał lokalizacji, zasobność klientów oraz profil i pozycjonowanie centrum - mówi Agnieszka Piekarska, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych Colliers International.
Choć wartość rynku rośnie, niektórzy z niego wypadają. "Znikają małe sklepy jubilerskie" - mówi Tomasz Starzyk z Bisnode Polska. W latach 2012-2014 Polacy zarejestrowali 2,7 tys. takich punktów, a wyrejestrowali blisko 4,4 tys.
Autor: /gry / Źródło: PAP