We wtorek około południa część klientów T-Mobile miała problem z dostępem do internetu. Powodem było uszkodzenie światłowodu należącego do jednego z dostawców. Około godziny 12.30 przedstawiciele sieci poinformowali tvn24bis.pl, że udało się przywrócić pełną dostępność usług.
We wtorek rano przedstawiciele T-Mobile we wpisie na Twitterze poinformowali, że "na skutek uszkodzenia światłowodu należącego do jednego z dostawców, w szczególności w zachodniej Polsce, mogą wystąpić utrudnieniu w korzystaniu z usług transmisji danych".
Postanowiliśmy wysłać pytania w tej sprawie do przedstawicieli operatora.
Awaria w T-Mobile
W odpowiedzi przesłanej około godziny 12.30 Konrad Mróz z T-Mobile poinformował, że sieci udało się przywrócić pełną dostępność usług.
"Nie znamy dokładnych przyczyn awarii, ale też ta wiedza nie była dla nas priorytetowa w momencie wystąpienia uszkodzenia. Najważniejsze było przywracanie pełnej dostępności usług i to dzięki szybkiej interwencji się udało" - podkreślił.
"Przewidywany czas naprawy uszkodzonego łącza nie został jeszcze podany" - dodał, jednocześnie podkreślając, że "od momentu uruchomienia rozwiązania alternatywnego nie jest to informacja krytyczna".
Mróz wskazał, że w wyniku uszkodzenia światłowodu "część klientów miała problem z dostępem do internetu lub działał on wolniej niż zwykle".
UWAGA Na skutek uszkodzenia światłowodu należącego do jednego z naszych dostawców, w szczególności w zachodniej Polsce, mogą wystąpić utrudnieniu w korzystaniu z usług transmisji danych. Usługi głosowe nie zostały dotknięte awarią. Będziemy Was informować na bieżąco.
— T-Mobile Polska (@TMobilePolska) September 3, 2019
T-Mobile jest jednym z największych operatorów komórkowych w Polsce. Jak wynika z informacji na stronie operatora, sieć obsługuje w naszym kraju ponad 10,5 miliona klientów.
Autor: mb / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock