Trzy kanały należące do Scripps Networks Interactive - HGTV - Home & Garden TV, Food Network, Travel Channel - wzbogacą ofertę Grupy TVN w Polsce. - To nie będą treści amerykańskie, które będą eksportowane. To będzie HGTV Polska, która będzie odzwierciedlała to, co dzieje się tutaj: w domach tego wspaniałego kraju - mówi Ken Lowe, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive.
Anita Werner: Dzień dobry Ken. Bardzo się cieszę, że tu jesteś. Ken Lowe, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive: Dziękuję. Scripps Networks Interactive już w Polsce od ponad roku. Jak z tej perspektywy czasu oceniasz inwestycje w TVN-ie? Ken Lowe: To był wspaniały pierwszy rok. To fenomenalna spółka. Przekroczyła nasze oczekiwania. Kiedy myśleliśmy o kupnie TVN-u nasze oczekiwania były mniejsze. Okazało się, że jest to telewizja, która oferuje absolutnie najlepsze treści w Polsce, ale nie wydaje mi się, że zdawaliśmy sobie sprawę z tego, jak świetną jest firmą. Było tak do momentu, dopóki jej nie kupiliśmy i nie poznaliśmy ludzi. A ludzie są fenomenalni. Każdego dnia wykonują świetną pracę. Zarówno jeśli chodzi o programy lifestylowe, informacyjne i formaty oparte o scenariusze, emitowane na platformie telewizyjnej czy w przestrzeni cyfrowej. Jesteśmy ogromnie zadowoleni z tego, że jesteśmy w Polsce, że jesteśmy firmą amerykańską, która dokonała tutaj dużej inwestycji, dużego zakupu. To naprawdę niesamowity pierwszy rok. Jesteśmy podekscytowani. Teraz jesteś w Polsce z bardzo ważnego powodu. Dlaczego przyjechałeś?
Ken Lowe: Z przyjemnością mogę powiedzieć, że powód jest wyjątkowy. Każdego roku w naszej firmie organizujemy spotkanie pracowników z całego świata. Łączymy się z 18 biurami z różnych zakątków globu. Po raz pierwszy do spotkania doszło w Warszawie. Prowadziłem je razem z moimi kolegami z Knoxville w Tennessee, gdzie mieści się siedziba naszej korporacji. Rozmawialiśmy o firmie po to, by zagwarantować, że trzy i pół tysiąca naszych pracowników podziela wspólną wizję przekazaną przez dyrektora generalnego oraz przedstawicieli kierownictwa. Z przyjemnością ją przekazałem. Dzisiejszy dzień jest absolutnie fantastyczny. Wspaniale, że jesteśmy w Polsce z pracownikami TVN-u. To naprawdę bardzo ekscytujący dzień. Jaki twoim zdaniem jest najważniejszy trend w dzisiejszych mediach? Ken Lowe: Nie muszę chyba mówić, że wiele się dzieje jeśli chodzi o rozwój technologii. Bardzo się z tego cieszymy. Wiem też, że wy w TVN-ie wiecie o tym tak samo dobrze, jak my. Wiecie, że dzięki temu tworzymy treści o wysokiej jakości. Ważne jest, żeby zagwarantować dziennikarstwo wysokiej jakości. To się nigdy nie zmieni, nawet jeśli rozwinie się technologia. Wspaniałe opowiadanie historii. Wspaniała treść. Z mojej perspektywy trendem jest właśnie niesamowita treść. Tak wiele rzeczy jest dzisiaj produkowanych. Ważne jest, by można było zaufać zaufanym markom takim jak TVN czy Scripps Networks. To dobry znak na przyszłość. Co jest ważniejsze - ludzie, czy treść?
Ken Lowe: Ludzie. Bez świetnych ludzi, bez wspaniałych osób opowiadających świetnie historie, bez świetnych dziennikarzy nie będzie treści. Ludzie muszą być informowani. Nazywamy to trzy razy "I" - idee, informacje, inspiracje. Bez ludzi tego nie osiągniemy. To nigdy nie wypadnie z głównego nurtu. To naprawdę najważniejsze dla firm, które odnoszą sukcesy.
Scripps Networks Interactive wprowadzi nowe kanały, jak na przykład HGTV, które zacznie działać w Polsce w 2017 roku. Co sprawia, że wierzysz, że kanały lifestylowe mogą odnieść sukces na naszym rynku?
Ken Lowe: Już odniosły duży sukces - programy lifestylowe jak na przykład TVN Style czy TVN Turbo. Różne marki tego typu w Stanach Zjednoczonych też odnoszą sukcesy. Myślę, ze świetnie sobie radzimy. Produkujemy na przykład takie programy jak Kitchen Crashers. W Polsce produkujemy treści, które potem eksportujemy do Stanów Zjednoczonych. Wierzymy, że Polska podobnie jak wiele innych krajów na świecie jest związana z tym, co leży w sercu tego, co robimy. Wprowadzamy HGTV do Polski. W związku z tym to będzie polska wersja. To nie będą treści amerykańskie, które będą eksportowane. To będzie HGTV Polska, która będzie odzwierciedlała to, co dzieje się tutaj - w domach tego wspaniałego kraju.
Na koniec chciałabym poruszyć bardziej osobiste kwestie. W międzynarodowej rodzinie Scripps Networks Interactive mamy kanały poświęcone gotowaniu, podróżom. Co jest dla ciebie najlepsze? Co ty sam w codziennym życiu znajdujesz w Scripps Networks Interactive? Czy to jedzenie? Podróże? Ken Lowe: Prosisz, żebym wymienił moje ulubione dziecko? 23 lata temu pomogłem stworzyć HGTV, wiec pozostaje ono jednym z moich ulubieńców. Ale muszę przyznać, że moje nowe ulubione rzeczy są tutaj - w Polsce. TVN24, cała rodzina TVN - to naprawdę ekscytujący okres dla naszej firmy. Wspaniale jest być w Warszawie.
Dziękuję bardzo Ken. Dziękuję za twój czas. Dziękuję za rozmowę. Ken Lowe: Cała przyjemność po mojej stronie.
Autor: tol / Źródło: TVN24 BiS
Źródło zdjęcia głównego: TVN24