Utrudnienia w bankach. "Na wszelki wypadek miej przy sobie gotówkę"

Klienci kilku banków muszą przygotować się na utrudnienia
UOKiK weryfikuje zasady oceny zdolności kredytowej
Źródło: UOKIK
PKO BP, ING Bank Śląski, mBank, Velobank, Credit Agricole i Bank Pocztowy - te instytucje finansowe zaplanowały prace serwisowe w najbliższych dniach. W niektórych przypadkach mogą pojawić się trudności z przelewami, bankowością mobilną, a także płatnościami Blik.

PKO BP

"Od soboty 15.03.2025 od godz. 21.00 do niedzieli 16.03.2025 do godz. 06:00 zaplanowaliśmy prace techniczne. W tym czasie mogą występować chwilowe utrudnienia w dostępie do usług w aplikacjach IKO i iPKO biznes oraz serwisach iPKO i iPKO biznes, a w godzinach 00:00-04:00 aplikacja IKO będzie całkowicie niedostępna" - przekazał PKO BP w komunikacie.

Dodał przy tym, że "płatności kartami będą działać bez zakłóceń". "Jeśli możesz, wszystkie ważne transakcje zrób wcześniej" - zaapelował bank.

ING Bank Śląski

ING Bank Śląski podał, że w nocy z soboty na niedzielę (15-16 marca) w godzinach od 00:30 do 04:30 niektóre usługi będą niedostępne.

"Nie będzie dostępna opcja zlecenia oraz odbioru przez bank przelewu ekspresowego Express Elixir i przelewu na telefon Blik do/z innego banku" - przekazano.

W sobotę między godziną 8:00 a 20:00 niedostępny będzie także moduł Makler w Moim ING.

mBank

Prace serwisowe przeprowadzone zostaną również w mBanku. "Ze względu na zaplanowane prace techniczne 16 marca (niedziela) w godzinach 7.00 – 14.00 nie zalogujesz się do eMaklera" - napisał w komunikacie mBank.

Jak podkreślono, "aplikacja mBank Giełda będzie w tym czasie dostępna".

VeloBank

W najbliższą sobotę w godzinach od 00:00 do 8:00 niektóre usługi VeloBanku będą niedostępne.

Nie można będzie między innymi:

  • zalogować się do bankowości mobilnej i internetowej,
  • zlecić przelewu,
  • skorzystać z Blika.

Utrudnienia mogą objąć także płatności kartą online. "14 marca od godziny 22:00 wykonywanie przelewów w bankowości elektronicznej może być utrudnione, 17 marca od 0:30 do 2:30, ze względu na prace serwisowe dostawcy naszych kart, nie będzie można płacić kartami w sklepach i w internecie" - dodał bank.

Pomimo utrudnień klienci nadal zapłacą kartą, zbliżeniowo telefonem, zegarkiem lub opaską w sklepach stacjonarnych. Możliwe będzie również wpłacanie i wypłacanie gotówki kartą z bankomatu.

Credit Agricole

Bank Credit Agricole poinformował w komunikacie, że w nocy z soboty na niedzielę (15-16.03) między godziną 00:00 a 7:30 nie będą dostępne następujące usługi:

  • przelew online i Blik,
  • aplikacja mobilna,
  • CA24 eBank,
  • Strefa Biznesu.

"W tym czasie nie dostaniesz też powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą. Na naszej infolinii wyłącznie zastrzeżesz kartę. Wpłaconą gotówkę we wpłatomacie zaksięgujemy po zakończeniu przerwy" - podkreślono w komunikacie.

"Karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie z bankomatów będą działać normalnie. Jednak na wszelki wypadek miej przy sobie gotówkę" - dodał bank.

Credit Agricole zaznaczył, że niepodpisane umowy w serwisach CA24 Bank albo CA24 Mobile należy podpisać przed niedostępnością.

"Karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie z bankomatów będą działać normalnie. Jednak na wszelki wypadek miej przy sobie gotówkę" - napisała instytucja.

Bank Pocztowy

Prace serwisowe zostaną przeprowadzone także w Banku Pocztowym.

"W dniu 16.03.2025 w godz. 00:30 do 04:30 oraz w dniu 23.03.2025 w godz. 00:30 - 04:30 w związku z pracami administracyjnymi, nie będzie możliwa realizacja przelewów na telefon Blik. Pozostałe usługi Blik będą dostępne" - poinformował Bank Pocztowy.

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: