Według danych Mediapanelu, w lutym br. Player.pl miał 74 procent użytkowników więcej niż w styczniu - podaje branżowy serwis Wirtualnemedia. Dzięki temu Player.pl awansował na pierwsze miejsce wśród witryn VoD, detronizując Netflixa.
"Przeglądarkową wersję Playera (TVN Grupa Discovery) w lutym br. odwiedziło 6,7 mln internautów, co dało 23,1 proc. zasięgu, natomiast Netflix.com zanotował 6,45 mln użytkowników i 22,26 proc. zasięgu" - wynika z badania Mediapanel dla wirtualnemedia.pl. Kilkunastoprocentowe spadki zanotowały HBOGO.pl, vod.pl i TVP VOD, a aż 49 proc. odwiedzających stracił Canalplus.com - czytamy w raporcie.
Branżowy portal zauważył, że w połowie lutego w Playerze wprowadzono w pełni subskrypcyjny model dostępu. W grudniu w serwisie pojawiły się natomiast treści z globalnej platformy Discovery+.
"Wprowadzenie całkowicie odpłatnej oferty nie zaszkodziło Playerowi. Wręcz przeciwnie, w porównaniu ze styczniem liczba jego użytkowników zwiększyła się z 3,85 do 6,7 mln, czyli o 73,8 proc. Na początku lutego na platformie pojawiła się komedia 'Listy do M. 4', która w listopadzie i grudniu ub.r. nie mogła być wyświetlana w kinach, bo te zamknięto wskutek epidemii. Ponadto udostępniano finałowe odcinki pierwszego sezonu serialu 'Nieobecni' (zapowiedziano już jego drugą serię)" - napisano w artykule.
W badaniu Mediapanel są też podawane dane dla najpopularniejszych aplikacji mobilnych polskich wydawców. W lutym aplikacja Playera miała 1,63 mln użytkowników, Ipla mobile - 1,27 mln, TVP VOD - 418 tys., a Cyfrowy Polsat GO - 285,1 tys.
Źródło: Wirtualnemedia.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN