Branżowe stowarzyszenie ma plan rewolucji w nauczaniu. - Chcemy, żeby zawód „pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta”, czyli popularnego call center, został wpisany na listę zawodów szkolnictwa zawodowego – mówi Marcin Sosnowski z Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB w rozmowie z Dziennik.pl. Jak informuje gazeta, organizacja złożyła już wniosek w tej sprawie do Ministerstwa Rozwoju.
Zawód ten wpisany jest na listę Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Według wizji wnioskodawców, absolwenci klas mieliby uzyskiwać tytuł technika czytamy w Dziennik.pl.
Kilka lat szkoleń?
Czy szkolenie konsultanta call center wymaga aż 3-4 lat? – Wiedza, jak kompetentnie i sprawie obsługiwać klientów, jest dość szczegółowa – zapewnia Sosnowski. – Oprócz tak oczywistych umiejętności, jak np. komunikacja i praca w stresie, w grę mogłyby wchodzić nauka języków obcych, wiedza z zakresu praw konsumenta i np. ochrony danych osobowych, a także zagadnienia związane z obsługą komputera, w tym znajomość systemów informatycznych typowych dla branży call center - dodaje.
W oczekiwaniu na decyzję
Jak informuje Dziennik.pl, stowarzyszenie przygotowało także podstawę programową. Wniosek zostanie poddany ocenie od strony merytorycznej przez Ministerstwo Rozwoju. Dalej będzie przesłany do Ministerstwa Edukacji Narodowej, które podejmie ostateczną decyzję.
Autor: ag//km / Źródło: dziennik.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock