Przygotowując CV, warto rozważyć używanie niektórych sformułowań. Najczęstsze puste frazesy w życiorysach i wyświechtane zwroty, których należy unikać, opisuje "Puls Biznesu".
Jednym ze słów, nad którego użyciem warto się zastanowić, jest "zarządzanie". Zdaniem Karoliny Korzeniewskiej, eksperta firmy Antal, informację o tym, że kandydat zarządzał, np. projektem lub zespołem, można odebrać tak, jakby sam robił niewiele - poza mówieniem innym, co jest do wykonania.
Czego unikać?
- Zarządzanie konfliktem lub kryzysem można interpretować tak, jakby najpierw dopuściło się do tego, że rzeczony konflikt lub kryzys powstał, a następnie angażowało się innych do rozwiązania sytuacji - dodaje. Dlatego, jak pisze Puls Biznesu, zamiast ogólnego sformułowania, kandydat powinien posłużyć się konkretnym przykładem lub przytoczyć liczby. Umiejętnością, którą lubi chwalić się wielu kandydatów, jest znajomość pakietu Office.
Języki obce
Warto pamiętać o tym, że obecnie nie jest to żaden wyróżnik. Elementem każdego CV jest też informacja o znajomości języków. Nie warto wymieniać takich, których poziom nie jest przynajmniej średnio zaawansowany - czyli taki, w którym bez problemu przeprowadzimy rozmowę biznesową.
Sposób na dobre CV? Zobacz materiał TVN24 BiS:
Autor: msz//ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock