W marcu 2025 roku największy udział w oglądalności wśród dystrybutorów treści wideo w Polsce miała grupa TVN Warner Bros. Discovery - wynika z raportu All Screens Video Landscape Grupy Nielsen, na który powołuje się serwis Wirtualne Media.
Badanie All Screens Video Landscape mierzy oglądalność z czterech ekranów: telewizorów, PC/laptopów, smartfonów i tabletów.
Wynika z niego, że w marcu, w porównaniu do lutego, czas spędzany na oglądaniu treści w streamingu spadł o 3,2 proc. - do 59 minut dziennie. W przypadku treści z tradycyjnymi źródłami (telewizja naziemna, satelitarna i kablowa) spadek wynosi 3,8 proc. - do 3 godzin i 40 minut dziennie.
Czas oglądania treści w Polsce
"Miejsca na podium w marcu nie zmieniły się. Warner Bros. Discovery umocnił się na pozycji lidera w udziale w oglądalności z wynikiem 18,8 proc., zwiększając tym samym dystans do pozostałych nadawców. Na drugiej pozycji znalazła się Telewizja Polska z udziałem wynoszącym 18,31 proc., na podium znalazła się Grupa Polsat (17,87 proc.)" - wskazuje serwis Wirtualne Media.
Pierwsza 10 dystrybutorów treści wyniki za marzec 2025:
1. TVN Warner Bros Discovery - 18,8 proc. 2. Telewizja Polska - 18,31 proc. 3. Grupa Polsat - 17,87 proc. 4. Google - 6,39 proc. 5. Telewizja Republika - 4,93 proc. 6. Telewizja Puls - 4,35 proc. 7. Meta - 2,33 proc. 8. SPI International - 2,16 proc. 9. Netflix - 1,96 proc. 10. Canal+ - 1,85 proc.
Cały czas preferowanym ekranem do oglądania treści wideo pozostaje telewizor. Jednoprocentowe spadki udziału dużego ekranu na rzecz pozostałych form wystąpiły w marcu u: Google, Netflix i Canal+.
Lucyna Koba, Market Leader Grupy Nielsen w Polsce, w komentarzu dla WM zauważyła, że informacje o spadkach oglądalności są "charakterystyczne dla okresu wiosenno-letniego".
O raporcie
Jak podaje Nielsen, dane pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane roczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).
Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4. roku życia dla 10 grup dystrybutorów o największej łącznej oglądalności w danym roku. W grupach poszczególnych dystrybutorów znajdują się wszystkie stacje telewizyjne oraz platformy internetowe/playery, których właścicielem jest dany dystrybutor i które znajdują się w monitoringu Nielsena.
Źródło: Wirtualne Media
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock