W 2013 r. wysłaliśmy do krajów arabskich towary warte 1,74 mld dol., a w zeszłym roku – już 2,3 mld dol. Kolejne firmy ruszają zdobywać te rynki - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Przekraczający 30 proc. wzrost w eksporcie na Bliski Wschód jest zasługą przede wszystkim lepszej wymiany handlowej ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. Eksport z Polski w tym kierunku zwiększył się w ostatnim roku o ponad 370 mln dol.
Kraje arabskie to bardzo perspektywiczny region, odznaczający się dużą liczbą inwestycji - to nie tylko nowe biura, hotele, mieszkania, tutaj buduje się od podstaw całe miasta; to też region o wysokiej sile nabywczej – mówi Antoni Mielniczuk, prezydent Polsko-Saudyjskiej Izby Gospodarczej.
Nic więc dziwnego, że swoich sił chcą tam spróbować kolejne polskie firmy. I swoją szansę na Bliskim Wschodzie widzi nie tylko branża modowa i kosmetyczna, ale też sektor meblarski oraz spożywczy.
Autor: /gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: steve gibson/CC BY 2.0/wikimedia.org