Przychody grupy Jeronimo Martins, właściciela sklepów Biedronka, w czwartym kwartale 2023 roku według wstępnych danych wyniosły 8,16 miliarda euro, czyli wzrosły o 16,7 procent rok do roku - poinformowała spółka. W całym 2023 roku przychody wyniosły 30,61 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,6 procent, licząc rok do roku.
Przychody Biedronki w czwartym kwartale wzrosły o 17,2 proc. rdr do 5,69 mld euro, a w całym 2023 roku wzrosły rdr o 22,3 proc. do 21,5 mld euro. Sprzedaż LFL (like for like, w tym przypadku: w sklepach funkcjonujących od przynajmniej roku) wzrosła w 2023 roku o 14,2 proc.
W 2023 roku Biedronka otworzyła 203 nowe sklepy (174 otwarcia netto - czyli przy uwzględnieniu zamknięć).
Biedronce rośnie konkurencja
Jeronimo Martins konkuruje w Polsce między innymi ze sklepami należącymi do niemieckiej grupy Schwarz Gruppe, właściciel sieci Lidl i Kaufland, oraz duńskim koncernem Salling Group, do którego należy sieć Netto.
Jednocześnie jednym z najszybciej rosnących konkurentów dla Biedronki jest sieć Dino Polska. Ta otworzyła w 2023 roku 250 nowych sklepów i na koniec tego roku posiadała ich łącznie 2406. Przychody Dino Polska ze sprzedaży w okresie I-III kw. 2023 r. wyniosły 19,0 mld zł i były o 34,4 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Grand Warszawski / Shutterstock