Przywrócono już działanie Systemu Rejestrów Państwowych, dostęp do systemu CEPiK oraz wszystkich e-usług w serwisie gov.pl - poinformował Centralny Ośrodek Informatyki na Twitterze. Do awarii doszło w środę przed południem.
Do awarii doszło około godz. 11.20. - Mamy problemy z dostępem do systemów informatycznych, przede wszystkim z dostępem do Systemu Rejestrów Państwowych. Intensywnie pracujemy nad tym, żeby jak najszybciej przywrócić dostęp do tych systemów - mówił Igor Ryciak, rzecznik Centralnego Ośrodka Informatyki.
Utrudnienia
Awaria spowodowała ogromne problemy z obsługą obywateli w urzędach gmin.
Petenci nie mogli załatwić rozmaitych spraw obywatelskich, takich jak: wydawanie dowodów osobistych czy odpisów aktów stanu cywilnego.
Brak dostępu do systemu rejestrów powodował jednocześnie problemy z funkcjonowaniem Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), gdyż te systemy są ze sobą powiązane.
W System Rejestrów Państwowych wchodzi również rejestr PESEL, rejestr Dowodów Osobistych, rejestr Stanu Cywilnego, rejestr Danych Kontaktowych, system Odznaczeń Państwowych oraz Centralny Rejestr Sprzeciwów.
Autor: tol / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock