Słynna marka odzieżowa nie pozostaje obojętna wobec rosnącego znaczenie idei siostrzeństwa, rozumianego jako silne poczucie więzi i wsparcia między kobietami, niezależnie od ich poglądów czy pokrewieństwa. Rusza akcja "Dajemy słowo: siostrzeństwo". Answear.LAB, wspólnie z czołowymi mediami i twórcami, dąży do wpisania słowa siostrzeństwo do słowników współczesnej polszczyzny.
Choć wyrażenie "siostrzeństwo" funkcjonuje w powszechnym użyciu, co obserwujemy w internecie, mediach społecznościowych, artykułach, słowniki języka polskiego wciąż nie mają jego definicji. To niedopuszczalne przeoczenie, najwyraźniej zdaniem patriarchatu, "braterstwo" powinno nam w zupełności wystarczyć. Dlaczego w czasach, kiedy kobiety mogą tak wiele, tak zdecydowanie walczą o swoje prawa i godne miejsce w kulturze oraz historii, mielibyśmy zrezygnować z określenia, które najlepiej opisuje siłę kobiecej wspólnoty?
W słownikach języka angielskiego od dawna istnieje "sisterhood", definiowane jako silne poczucie przyjaźni pomiędzy kobietami, wspólne zaangażowanie i wzajemne wsparcie w walce o prawa kobiet. Answear.LAB dąży do tego, by również polscy językoznawcy uznali, że "siostrzeństwu" należy się miejsce w naszych słownikach. Wraz ze znanymi twórcami marka uruchomiła potężną machinę, której celem jest rozpowszechnienie idei siostrzeństwa.
Twarzami kolekcji Sisterhood Treasure są dwie niezwykłe siostry: uznana modelka Monika "Jac" Jagaciak i utalentowana lekkoatletka Anna Jagaciak. Ich bliska, szczera relacja stanowi doskonałą ilustrację tego, co marka chciałaby powiedzieć o siostrzeństwie.
Akcja "Dajemy słowo: siostrzeństwo" w mediach
Słynna marka tworzona przez kobiety dla kobiet pozyskała wsparcie pisarek, które wezmą udział w akcji. Są to: Joanna Kuciel-Frydryszak, Elżbieta Cherezińska, Sylwia Chutnik, Karolina Sulej oraz pisarka Inga Iwasiów. Pierwsze felietony, eseje, wywiady czy opowiadania można już czytać w mediach i na blogu marki.
Nieustannie zachęca jednak wszystkich do tego, by popularyzować słowo. Na znanych portalach internetowych, w SM będą się pojawiać liczne wzmianki, artykuły, teksty, o wartościach, z jakimi wiąże się siostrzeństwo. Wszystko po to, by uzyskać przychylność leksykografów i twórców słowników języka polskiego.
Z informacji, jakie marka uzyskała od Rady Języka Polskiego, wynika, że w języku polskim nadal nie jest to “wyraz dość powszechnie używany”. Rada też doprecyzowała: Ponieważ jednak frekwencja tekstowa wyrazu siostrzeństwo stale rośnie, a także można obserwować początki jego upowszechnienia się poza wskazaną odmianą języka, realne jest, że w niedalekiej przyszłości zostanie on przez leksykografów dostrzeżony i zarejestrowany w słownikach.
Razem możemy więcej
Bliskie relacje oparte na zaufaniu, wspólnych celach oraz siostrzanych wartościach, takich jak przyjaźń, porozumienie, wsparcie, zaufanie, współpraca i empatia, są niezmiernie istotne w życiu wielu kobiet. Z szacunkiem i zrozumieniem mówi o tym także wielu mężczyzn. Idee siostrzeństwa są przywoływane nie tylko w dyskursie feministycznym, ale też szerzej, stając się podstawą pielęgnowania ważnych dla nas relacji. Teraz właśnie w myśl tej idei powinnyśmy zabrać głos w walce o nadanie odpowiedniej rangi siostrzeństwu.
Answear.LAB zamierza także systematycznie dawać pretekst do mówienia i pisania o siostrzeństwie - już realizuje wśród swoich konsumentek internetowy sondaż dotyczący siostrzeństwa, zaprezentowała także nową limitowaną kolekcję Sisterhood Treasure, której bohaterkami są niezwykłe siostry oraz planuje kolejne wydarzenia. Wszystko po to, by uzyskać pozytywną deklarację leksykografów i wydawców słowników oraz jak najszerszą społeczną aprobatę dla idei siostrzeństwa.
By wesprzeć markę Aswear.LAB w działaniach, mówmy o siostrzeństwie i postępujmy zgodnie z jego zasadami. Wykorzystujmy nasze media, znajomości do tego, by jak najwięcej osób dowiedziało się o akcji i mogło wziąć w niej udział. Lajki, komentarze, udostępnianie, wszystko to pozwoli zwiększyć zasięgi oraz udowodnić nasze zaangażowanie. Nieśmy wsparcie innym kobietom, bo największa siła tkwi we wspólnocie.
Źródło zdjęcia głównego: Answear.LAB