Zdecydowana większość Polaków uważa firmy ubezpieczeniowe za oszustów - twierdzi "Puls Biznesu", powołując się na wyniki badań przeprowadzonych przez prof. Dominikę Maison, psycholożkę z Uniwersytetu Warszawskiego.
85 proc. klientów twierdzi, że ubezpieczyciele wciskają im niepotrzebne i szkodliwe polisy, 70 proc. im kompletnie nie ufa, a 80 proc. uważa, że wykorzystują one swoją siłę w relacjach z klientami.
Kolejne złe sygnały
Eksperci oceniają, że złe oceny klientów to efekt wychodzenia na światło dzienne kolejnych afer związanych np. z funduszami kapitałowymi.
Klienci walczą w sądach o odzyskanie pieniędzy, które stracili na ten produkt. Na pociechę można dodać, że nie tylko polscy ubezpieczyciele są negatywnie oceniani. Podobnie jest w innych państwach europejskich, a najgorzej na największym rynku UE - w Wielkiej Brytanii, gdzie zaufanie do branży zostało kompletnie zniszczone przez aferę ze sprzedażą polis dodawanych do produktów bankowych.
Jej efektem było 700 mld funtów odszkodowań wypłaconych przez banki.
Autor: mn / Źródło: PAP