Xiaomi zakupi około 1500 patentów od Microsoftu. Rosnący start-up, producent smartfonów, planuje ekspansję poza Chiny.
Transakcja odzwierciedla wysiłki Xiaomi do nabycia własności intelektualnej. Spółka zamierza sprzedawać swoje urządzenia poza rynkami rozwijających się. Jednym z jej celów jest sprzedaż telefonów w USA. Xiaomi, którego nazwa oznacza po chińsku "mały ryż", podpisał umowę licencyjną z Microsoftem, podobnie jak inni giganci wcześniej (Samsung, Dell Inc.). Spółka zapewnia, że przestrzega praw własności intelektualnej.
- Wierzymy, że współpraca, a także nasze zaangażowanie w inwestycje długoterminowe przyczyni się do budowy silnego portfolio patentowego - powiedział Wang Xiang, wiceprezes Xiaomi.
Silna współpraca
Jak zauważyła Jennifer Crider, rzeczniczka w dziale prawnym Microsoftu, firma posiada ponad 60 tysięcy patentów. Część sprzedana Xiaomi jest więc niewielka. Z kolei wiceprezes Microsoft powiedział, że umowa licencyjna obejmuje patenty wykorzystywane w komunikacji bezprzewodowej, jak również inne technologie, w tym wideo.
- To jest znacznie szerszy zakres współpracy niż w przypadku innych spółek - ocenił.
Xiaomi stale się rozwija, choć w ostatnim kwartale nie znalazł się w pierwszej piątce największych producentów smartfonów.
Zobacz: To koniec koszmaru rozbitych wyświetlaczy? Nadchodzi niezniszczalny smartfon
Autor: PMB/gry / Źródło: Wall Street Journal
Źródło zdjęcia głównego: mi.com