Otwieranie drzwi, płatność za kawę czy uruchomienie samochodu - to tylko niektóre z powodów, dla których klienci sięgają po smartwatch'a. Na Międzynarodowej Wystawie Elektroniki Użytkowej i Sprzętu AGD (IFA) w Berlinie kolejne z wielkich marek zaprezentowały nowe modele "inteligentnych" zegarków. Do Apple'a dołączył Samsung Electronics Co., Lenovo Group oraz Huawei.
Smartwatche są mogą wejść w interakcję z innymi urządzeniami, od telefonu komórkowego przez minivana do termostatu.
- Zegarki, by stać się popularniejszymi i powszechniejszymi, muszą dostarczyć wielu możliwości, aby zyskać na znaczeniu - powiedział Andy Griffiths, szef brytyjskiego i irlandzkiego oddziału Samsunga. - Największą przeszkodą jest jednak czas. - Spodziewamy się, że wszystkie możliwości nowoczesnych zegarków będą możliwe do wykorzystania w domach, firmach, czy samochodach w 2020 roku.
Przeszkody
Jak informuje Bloomberg, Samsung, Intel Corp. i Phillips NV już od jakiegoś czasu wspólnie pracują nad zestawem czujników do domu, które pozwalają z pomocą zegarków na pełną kontrolę oświetlenia, urządzeniami związanymi ze smartfonami, a nawet wdrożeniem systemów płatności mobilnych.
Nadal występują jednak ogromne przeszkody.
Na targach IFA, Intel wykazał, że płyty indukcyjne do ładowania, będą dostępne najwcześniej w 2017 roku.
- Jesteśmy po to, aby wymyślić to od podstaw - wskazywał Kirk Skaugen, wiceprezes i dyrektor generalny Client Computing Group w Intelu, ogłaszając inicjatywę na wystawie IFA w Berlinie.
Wzrost sprzedaży
Mimo przeszkód z pełnym wykorzystaniem możliwości nowoczesnych zegarków, na rynku pojawiają się ich kolejne modele. Gartner Inc. prognozuje, że tylko w tym roku zostanie sprzedanych około 40 mln takich urządzeń.
- Sprzedaż smartwatch'ów wzrośnie 8-krotnie - poinformowała amerykańska firma analityczno-doradcza specjalizująca się w zagadnieniach strategicznego wykorzystania technologii.
- Prognozuje się, że AppleWatch, który trafił do sprzedaży w kwietniu br. będzie stanowił prawie połowę sprzedanych nowoczesnych zegarków w 2015 roku - powiedziała Annette Zimmermann, analityk firmy Gartner.
Wszystkie prognozy są jednak uzależnione od zachowania klientów.
- Zawsze rodzi się jednak pytanie, jak szybko ludzie dostosują się do zmian? - stwierdziła Zimmermann, wskazując przy tym praktyczną stronę nowinek technologicznych.
- Jeżeli wychodzisz biegać, zabierając ze sobą Apple Watch, nie musisz brać ze sobą telefonu ani portfela, by w drodze powrotnej iść do kawiarni. Ale to wymaga zmiany w zachowaniu - zaznaczyła analityk.
Autor: mb / Źródło: Bloomberg
Źródło zdjęcia głównego: Motorola