Spotify planuje rozszerzyć swoje usługi i wejść na rynek strumieniowego odtwarzania filmów - poinformował "Wall Street Journal". Przedstawiciele firmy odbyli już pierwsze rozmowy na temat potencjalnej współpracy z kilkoma przedstawicielami tego rynku.
Według informacji "Wall Street Journal" pierwsze rozmowy odbyły się z udziałem firm specjalizujących się w tworzeniu treści na YouTube.
Tematem rozmów było zarówno nabywanie wyprodukowanych przez nich materiałów jak i współtworzenie oryginalnych serii filmów.
Przedstawiciele Spotify, jak na razie jednak nie skomentowali tych doniesień.
Szwedzka firma ma na całym świecie ok. 60 mln użytkowników, z czego 15 mln wykupiło płatną wersję serwisu pozwalającego słuchać muzyki z udostępnianych zbiorów. Głównym źródłem finansowania usługi są reklamy, które można wyłączyć wykupując abonament.
Jak prognozują analitycy, w najbliższym czasie realny jest wzrost wyceny Spotify o 400 mln dol. - do 8,4 mld dol.
Autor: mb / Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Spotify