Uber ogranicza swoją działalność. - Od 18 kwietnia nie będziemy już oferować natychmiastowych dostaw lunchu - napisała spółka w komunikacie przesłanym do Quartz. Popularna spółka technologiczna okroiła zatem swoją usługę UberEATS.
- W celu zapewnienia Państwu najbardziej ekscytującego wyboru, najwyższej jakości żywności, przy najkrótszym czasie dostawy, zdecydowaliśmy się zawęzić naszą usługę - napisali przedstawiciele Ubera. Podkreślając przy tym, że taka zmiana jest efektem starań o maksymalizację efektywności.
Dwie możliwości
UberEATS zadebiutował w miastach w całych Stanach Zjednoczonych w połowie marca, z obietnicą uczynienia "uzyskiwania wspaniałego jedzenia z setek restauracji w sposób tak prosty, jak wezwanie przejazdu".
UberEats oferował nowojorczykom dwa różne sposoby zamówienia jedzenia.
Pierwszym był system obejmujący zamówienia posiłku z jednej z kilkudziesięciu restauracji dostępnych na aplikacji, a Uber ułatwiłby dostawę. Drugie menu było dopasowane do potrzeby "błyskawicznej dostawy". Do wyboru były dwie pozycje: kanapka lub sałatka z restauracji. A dostawa miała trwać do 10 minut. Niestety od poniedziałku ta opcja nie jest już dostępna dla Nowojorczyków.
- Od 18 kwietnia nie będziemy już oferować natychmiastowych dostaw lunchu - potwierdzili przedstawiciele firmy.
Warto pamiętać, że usługa UberEATS jest także dostępna m.in. w Atlancie, Chicago, Dallas, Houston, Los Angeles, San Francisco, Seattle czy Waszyngtonie. Poza tym w Kanadzie w Toronto, a także w Australii (Melbourne). Jedynym europejskim miastem na liście jest natomiast Paryż.
Zdaniem Business Insider wiadomość o wycofywaniu się z natychmiastowej dostawy jedzenia w Nowym Jorku może oznaczać kłopoty nie tylko dla Ubera, ale także innych startupów, które próbują rywalizować w przestrzeni dostaw żywności.
Choć jak zapewniają przedstawiciele firmy, zainteresowanie nową usługę rośnie.
- Od momentu uruchomienia aplikacji UberEATS liczba użytkowników podwoiła się. Aplikacja pozwoliła restauracjom w całym Manhattanie rozszerzyć swój zasięg i bazę klientów. Po tych małych zmianach możemy zapewnić i dajemy najlepszą jakość usług oferowanych klientom, właścicielom restauracji i kurierom - powiedział w rozmowie z Quartz Michael Conti, menadżer w UberEVERYTHING.
Głusi będą kierowcami. Uber uruchamia specjalny program:
Autor: mb/gry / Źródło: Quartz
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock