Twitter poinformował, że od połowy 2015 roku zawiesił ponad 636 tysięcy kont. Firma podkreśliła, że to część walki z "brutalnym ekstremizmem".
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy 2016 roku Twitter zamknął łącznie 376 tysięcy 890 kont - poinformował koncern w swoim najnowszym raporcie dotyczącym przejrzystości. Zamknięcie profili to promil przy ogólnej liczbie użytkowników. Twitter poinformował też, że zaczął otrzymywać prośby o usunięcie treści publikowanych przez zweryfikowanych dziennikarzy i media. Takich wniosków było 88, ale firma zaznaczyła, że w większości przypadków nie podjęła żadnych działań.
Straty Twittera
W czwartym kwartale 2016 roku Twitter zanotował stratę netto w wysokości 167,1 miliona dolarów, w porównaniu do 90,2 miliona dolarów straty w analogicznym okresie roku 2015. W tym samym czasie tylko o 1 proc. zwiększył się przychód firmy - z 710,5 miliona dolarów do 717,2 miliona dolarów. Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników Twittera w czwartym kwartale ub.r. sięgnęła 319 milionów. To o 4 proc. więcej w skali roku oraz o 1 proc. więcej niż w trzecim kwartale.
Autor: tol/ms / Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: pixabay (CC 0 1.0)